نویدکیا: نظر هاشمی‌نسب قابل احترام است


سرمربی مس رفسنجان اظهارات جالبی در واکنش به شکل بازی و تفکرات تیمش داشت.

محرم نویدکیا در مورد آرامش زیادی که در کنار زمین و نشست‌های خبری دارد و برخلاف بسیاری از مربیان شلوغ‌کاری انجام نمی‌دهد، اذعان کرد: یادم می‌آید در سال دوم حضورم در سپاهان، هفته ماقبل آخر در اهواز یکی از خبرنگاران چنین سوالی را مطرح کرد که گفتم هر کسی یک دیدگاهی دارد و نظر من در خصوص فوتبال اینطور است. نمی‌خواهم به‌خاطر آن نظرم را عوض کنم چون در فوتبال دنیا این مسائل اهمیتی ندارد و اتفاقا در جهان، مربیانی که جنجال می‌کنند، همیشه مورد انتقاد هستند.

او تاکید کرد: مردم این سبک‌ها را دوست ندارند؛ حتی اگر منجر به نتیجه و موفقیت شود و در فوتبال ایران هم بعضا این مدل مربیان به خواسته خود می‌رسند، اما مردم و هواداران فوتبال لذتی از این سبک‌ها نمی‌برند و دل‌شان می‌خواهد فوتبالی که درون زمین است، برای آنها جذابیت داشته باشد، نه حواشی. با این وجود، متاسفانه حواشی در فوتبال ایران جذابیت دارد ولی برای من هیچ جذابیتی ندارد.

نویدکیا در واکنش به اینکه اگر کمی چنین رفتارهایی داشت در سپاهان به موفقیت می‌رسید، ابراز کرد: ممکن است، اما شخصا اعتقاد دارم کارم در مربیگری را همینطور ادامه بدهم و اگر هم نشد، در خانه‌ام می‌نشینم و خیلی هم اصرار ندارم کار کنم!

سرمربی مس رفسنجان در خصوص اینکه تیم‌هایش فوتبال زیبایی به نمایش می‌گذارد و آیا تغییر نگرش برای کسب نتیجه ممکن است شکل بازی تیم او را در ادامه فصل و سالیان آینده تغییر بدهد، اظهار کرد: من هم دوست دارم نتیجه بگیرم، اما نمی‌خواهم به هر قیمتی کسب نتیجه کنم. الان هم دوست دارم همانطور که می‌خواهم بازی کنیم و اگر هم نشد، در خانه می‌نشینم.

نویدکیا یادآور شد: ترجیح می‌دهم تیمم زیبا بازی کند چون در فوتبالِ روز دنیا کسی برای تماشای صفر- صفر شدن در یک بازی پول خرج نمی‌کند. به نظرم دنیای تساوی و صفر- صفرها تمام شده است. البته این مورد فعلا در کشور ما خیلی جواب می‌دهد و خیلی‌هاام می‌گویند اگر نبازیم هم اتفاقی نمی‌افتد، اما در اسپانیا می‌بینید که ژاوی را به دلیل کسب نتایج یک بر صفر تحت فشار می‌گذارند و می‌گویند این مدل نتیجه گرفتن با فلسفه ما هم‌خوانی ندارد. به همین دلیل در دنیا برای فوتبالی هزینه می‌کنند که جذابیت داشته باشد و از آن لذت ببرند.

او تاکید کرد: مردم دیگر برای فوتبالی که بِکِش بِکِش باشد و صفر- صفر شود، پول نمی‌دهند ولی در ایران به علت اینکه فوتبال دولتی داریم و باشگاه‌ها همینطور اداره می‌شوند، اهمیتی ندارد که در استادیوم 5 یا 100 هزار تماشاگر باشد. به نظرم ما باید به آن سمت برویم که هوادار بیشتری به ورزشگاه بیاید.

سرمربی مس رفسنجان در واکنش به اینکه مهدی هاشمی‌نسب، مربی استقلال عنوان کرده حتی با نتیجه یک بر صفر و هر شکل بازی به دنبال کسب پیروزی هستیم، گفت: دیدگاه‌ها متفاوت است و نمی‌شود از آنها ایراد گرفت. نظرشان قابل احترام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن