پاشینیان اعلام کرد متعهد به عادی سازی روابط ارمنستان با جمهوری آذربایجان است


پاشینیان اعلام کرد متعهد به عادی سازی روابط ارمنستان با جمهوری آذربایجان است

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، تعهد ایروان به عادی سازی روابط با جمهوری آذربایجان بر اساس "به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر" را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشست مشترک درباره همکاری اتحادیه اروپا و آمریکا با ارمنستان امروز جمعه با حضور آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر پاشینیان و همچنین اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و جوزپ بورل رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می شود.
پاشینیان امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: "من می خواهم تأکید کنم که ما متعهد به عادی سازی روابط با آذربایجان بر اساس به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر بر اساس اعلامیه آلما آتا در سال 1991 هستیم. ارمنستان همچنین کاملاً متعهد به تعیین حدود مرزها بر اساس اعلامیه آلما-آتا و رفع انسداد تمامی ارتباطات منطقه ای است".
نخست وزیر ارمنستان گفت که برای دستیابی به این اهداف، این کشور چارچوبی را ارائه کرده است که هدف آن ارتقای ارتباطات و گفتگو با کشورهای همسایه و دیگر کشورها است.
در سال 2022، ایروان و باکو با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث در مورد پیمان صلح آینده را آغاز کردند. پاشینیان در پایان ماه می سال گذشته گفت که ایروان آماده است حاکمیت آذربایجان را در داخل مرزهای شوروی یعنی همراه با قره باغ به رسمیت بشناسد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی