مدیرعامل یوتیوب: هوش مصنوعی Sora ممکن است شرایط خدمات ما را نقض کرده باشد


مدیرعامل یوتیوب: هوش مصنوعی Sora ممکن است شرایط خدمات ما را نقض کرده باشد

«نیل موهان»، مدیرعامل یوتیوب به بلومبرگ گفت، اگر Sora از محتوای یوتوب استفاده کند، OpenAI شرایط خدمات آن نقض کرده است.

یه گزارش تجارت‌نیوز، «میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری OpenAI، ماه گذشته از انتشار مدل هوش مصنوعی Sora در سال 2024 برای تمام کاربران خبر داده بود. او همچنین گفته بود که برای آموزش این مدل از داده‌های در دسترس عموم یا دارای مجوز استفاده شده است. حالا «نیل موهان»، مدیرعامل یوتیوب به بلومبرگ گفت، اگر Sora از محتوای یوتوب استفاده کند، OpenAI شرایط خدمات آن نقض کرده است.

در حالی که موهان مطمئن نیست که OpenAI از محتوای یوتیوب برای توسعه و آموزش Sora استفاده کرده است یا خیر، او گفت که اگر اینطور باشد، اقدام شرکت سازنده ChatGPT مشکل ساز خواهد بود.

او گفت:«وقتی یک سازنده کار سخت خود را در پلتفرم ما آپلود می‌کند، انتظارات خاصی دارد. یکی از این انتظارات این است که شرایط خدمات رعایت شود.»

موهان در ادامه گفت، چیزی مانند دریافت محتوای آن‌ها از پلتفرم و استفاده توسط شخص ثالث، «نقض آشکار [شرایط خدمات] ما خواهد بود.»

او قبلاً اعتراف کرده بود که از داده‌های دارای کپی‌رایت برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و همچنین گفته بود که ساخت این فناوری بدون این داده‌ها غیرممکن است. اخیراً، مدل هوش مصنوعی Sora موردتوجه قرار گرفته است و «میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری OpenAI قادر به پاسخگویی به سؤالی در مورد اینکه چه نوع محتوایی برای آموزش این مدل استفاده شده است، و به طور خاص آیا محتوایی از یوتوب استفاده شده است، نبود.

شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری که در زمینه هوش مصنوعی با یکدیگر در رقابت هستند، مانند آلفابت، مایکروسافت، آمازون و متا می‌خواهند مطمئن شوند که رقبا از داده‌هایی که توسط آن‌ها جمع‌آوری شده است، استفاده نمی‌کنند. با این حال، برخی شرکت‌ها با ثبت قراردادهایی به داده‌‌های رقبای خود دسترسی پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، Reddit اخیراً یک قرارداد مجوز سالانه 60 میلیون دلاری با گوگل منعقد کرده است که به موجب آن، از محتوای ردیت برای آموزش ابزارهای هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌شود.

منبع : دیجیاتو
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش