دفتر زلنسکی از نزدیک شدن لحظه حساس برای اوکراین خبر داد


دفتر زلنسکی از نزدیک شدن لحظه حساس برای اوکراین خبر داد

آندری یرماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین گفت که لحظه حساسی برای اوکراین در راه است و از کنگره آمریکا خواست تا به سرعت بسته کمکی به کی یف را تصویب کند.

به گزارش اسپوتنیک، یرماک در مصاحبه با نشریه اروپایی روزنامه پولیتیکو گفت: "من واقعا امیدوارم که (بسته کمک های آمریکا) در این ماه تصویب شود زیرا اوکراین به لحظه حساس نزدیک می شود... ما هنوز به شدت به سیستم های دفاع هوایی اضافی نیاز داریم زیرا بدون آنها دفاع از شهرهایمان غیرممکن است... مشکل برای ما - در زمان است ... من می خواهم تأکید کنم که اکنون یک لحظه حساس است. بسیار مهم است که این بسته در این ماه تصویب شود".
پیش از این، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ابراز امیدواری کرده بود که قانونگذاران آمریکایی بتوانند پس از بازگشت از تعطیلات در 9 آوریل، بررسی لایحه کمک به کی یف را آغاز کنند. به گفته وی، این سند حاوی مفاهیم و رویکردهای جدیدی است، به ویژه، ممکن است قاعده ای در مورد مصادره دارایی های مسدود شده روسیه ظاهر شود. اعتقاد بر این است که جانسون در معرض خطر شورش اعضای حزب خود است که اصولاً از کمک به اوکراین ناراضی هستند. اگر این لایحه به رأی گذاشته شود، ممکن است سعی کنند او را از سمت خود برکنار کنند. اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان به این موضوع اشاره می کند که آماده حمایت از رئیس این مجلس در این مورد است.
در دسامبر گذشته، دولت ایالات متحده امکانات خود را برای ارائه تسلیحات به اوکراین تمام کرد؛ در این سال تنها یک بسته کمکی به ارزش 300 میلیون دلار منتقل شد. درخواست کاخ سفید برای اختصاص 60 میلیارد دلار به کیف در انتظار تایید است.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل درگیری است ، کشورهای ناتو را مستقیماً به درگیری کشانده و به منزله " بازی با آتش است". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل نظامی در انگلیس ، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش