واکنش رسانه‌های عبری به مکالمه تلفنی پرتنش میان بایدن و نتانیاهو


 واکنش رسانه‌های عبری به مکالمه تلفنی پرتنش میان بایدن و نتانیاهو

اقتصادنیوز : رسانه‌های عبری به مکالمه تلفنی پرتنش میان رئیس‌جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل واکنش نشان دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های عبری گزارش دادند درخواست «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس فوری در غزه برای نخستین بار از آغاز جنگ، ضربه سختی به اسرائیل بود. درخواست بایدن برای توقف فوری جنگ در غزه و اظهارات او درباره اینکه در سیاستش درخصوص جنگ غزه بازنگری می‌کند برای اسرائیل بسیار سخت است.

خبر مرتبط
توصیه مهم ترامپ به نتانیاهو

اقتصادنیوز : رئیس جمهور سابق آمریکا به نخست‌وزیر اسرائیل توصیه کرد که به سرعت جنگ را خاتمه دهد و به زندگی عادی برگردد.

«آمیت سیگل» تحلیلگر امور سیاسی در کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: بایدن از درخواست برای آتش‌بس انسانی به خاطر آزادی اسرا به درخواست از اسرائیل برای اجرا کردن خواسته‌های حماس روی آورده است. فشارهای همسر بایدن بر او نتیجه خود را داده است.

پیش از این، روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بود «جیل بایدن» همسر رئیس‌جمهور آمریکا از او خواسته تا جنگ در غزه را متوقف کند. بایدن نیز در دیدار با رهبران مسلمان آمریکایی گفت که جیل به او می‌گوید «بس کن، همین‌حالا بس کن».

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منابع سیاسی گزارش داد: فکر می‌کردیم مکالمه نتانیاهو و بایدن پرتنش باشد اما نه تا این حد. بیانیه کاخ سفید بسیار جدی بود.

«ویلیام لورنس» استاد علوم سیاسی در دانشگاه آمریکایی واشنگتن نیز گفت: اظهارات بایدن مهم‌ترین تحول دیپلماتیک از هفت اکتبر است. آمریکا برای نخستین بار از اسرائیل خواست تغییراتی انجام دهد و این درخواست مبهم نبود بلکه کاملا مشخص بود.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن در گفت‌وگوی تلفنی با نتانیاهو تأکید کرد حملاتی که امدادرسانان را هدف قرار داد و به طور کلی وضعیت انسانی در غزه غیرقابل قبول است. بایدن بر لزوم اتخاذ اقدامات مشخص و ملموس برای حل موضوع انسانی در غزه و تأمین امنیت امدادرسانان شد. سیاست آمریکا در قبال غزه با توجه به ارزیابی‌مان از اقدامات فوری اسرائیل درباره این مسائل مشخص خواهد شد.

بایدن در گفتگوی تلفنی‌اش با نتانیاهو بر لزوم آتش‌بس فوری به عنوان یک نیاز ضروری برای بهبود وضعیت انسانی و حمایت از غیرنظامیان بی گناه تأکید کرد و از نتانیاهو خواست فورا به مذاکره کنندگان اسرائیلی اختیار موافقت و تحقق معامله تبادل اسرا با حماس را بدهد.

دو طرف درباره «تهدیدات ایران» علیه رژیم صهیونیستی نیز صحبت کردند. بایدن بر حمایت از این رژیم در مقابله با این تهدیدات تأکید کرد.

همچنین آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه تأکید کرد: مکالمه تلفنی بایدن و نتانیاهو پرتنش بود.

منابع آگاه به الجزیره گفتند: تغییراتی که بایدن خواهان آن شد شامل افزایش ورود کمک‌ها و گسترش اختیارات تیم مذاکره کننده و توقف هرگونه اقدامات اسرائیل درباره حضور اسرائیل در غزه بعد از جنگ بود. بایدن به نتانیاهو گفت جهان علیه اسرائیل شده و هم‌پیمانان واشنگتن سیاستشان را تغییر داده‌اند.

بایدن به نتانیاهو گفت به صورت موقت مذاکرات مربوط به معاملات آتی سلاح با اسرائیل را متوقف می‌کند. بایدن خواهان گزارش مفصلی درباره کشته شدن امدادرسانان و تحقیقات فوری شد.

او همچنین گفت که مشاور امنیت ملی را برای پیگیری تغییر سیاست‌های اسرائیل به اراضی اشغالی می‌فرستد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...