بازپرسان روسیه در حال بررسی شرکت کی یف و اسلام گرایان در حمله تروریستی کروکوس هستند


بازپرسان روسیه در حال بررسی شرکت  کی یف و اسلام گرایان در حمله تروریستی کروکوس هستند

بازپرسان کمیته تحقیق و تفحص فدراسیون روسیه در حال بررسی شرکت عوامل سرویس های ویژه اوکراین و سازمان های تروریستی اسلامگرا در سازماندهی و تامین مالی حمله تروریستی به کروکوس در حومه مسکو هستند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را کانال تلگرامی کمیته تحقیق و تفحص روسیه منتشر کرده است.
در خبر منتشره آمده است: "ما به انجام مجموعه‌ای از اقدامات و برنامه های تحقیقاتی و عملیاتی برای راستی‌آزمایی دخالت عوامل سرویس‌های ویژه اوکراین و سازمان‌های تروریستی اسلام‌گرای بین‌المللی در سازمان‌دهی و تأمین مالی حمله تروریستی ادامه می‌دهیم".
کمیته تحقیقات روسیه گزارش می دهد که بازپرسان داده هایی را از تلفن های همراه متهمان پرونده حمله تروریستی در کروکوس دریافت کرده اند.
معلوم شد که در صبح روز 24 فوریه 2024، یعنی در سالگرد شروع عملیات ویژه، یکی از همدستان به دستور متصدی، اسکرین شات هایی از تصاویر ورودی ها و راه های زیرزمینی سالن کنسرت کروکوس را پیدا کرده و برای او ارسال کرده است.
علاوه بر این، عکس هایی از افراد دارای لباس نظامی با پرچم اوکراین در پس زمینه خانه های ویران شده و یک تمبر پست اوکراینی با ژست وقیحانه در تلفن این تروریست پیدا شد.
کمیته تحقیق و تفحص روسیه معتقد است که این داده ها ممکن است نشان دهنده ارتباط بین حمله تروریستی و اجرای عملیات ویژه باشد.
حمله به سالن کنسرت کروکوس ( Crocus City Hall) در شهر کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو در شامگاه 22 مارس رخ داد. چند نفر که بعداً معلوم شد اتباع تاجیکستان هستند. به داخل ساختمان هجوم بردند و با مسلسل به مردم تیراندازی کردند. آنها همچنین در چندین نقطه آتش سوزی بپا کردند که در نتیجه سقف سالن فرو ریخت و سالن کاملاً سوخت. عاملان این حمله تروریستی و همدستان آنها دستگیر شده اند.
بر اساس آخرین آمار وزارت اوضاع اظطراری روسیه، 144 نفر جان باختند. بیست و چهارم ماه مارس در روسیه عزای عمومی اعلام شد.
چهار عامل حمله تروریستی روز 23 مارس در استان بریانسک روسیه بازداشت شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که آنها سعی کردند فرار کنند و به سمت اوکراین حرکت کردند، جایی که "پنجره ای" برای آنها در سمت اوکراین برای عبور از مرز آماده شده بود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در مجموع 11 نفر بازداشت شدند و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تا کل پایگاه تروریست ها را کشف کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان