واکنش سفیر ایران به جنایات رژیم صهیونیستی/ بانیان اصلی قطعنامه علیه ایران، حامیان سرسخت اسرائیل هستند


واکنش سفیر ایران به جنایات رژیم صهیونیستی/ بانیان اصلی قطعنامه علیه ایران، حامیان سرسخت اسرائیل هستند

اقتصادنیوز: سفیر ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو قطعنامه ارائه شده علیه کشورمان را اقدامی با اهداف سیاسی و بی مبنا علیه ایران به عنوان مدافع مردم فلسطین دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی بحرینی سفیر ایران در ژنو در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، با قوی ترین لحن حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه و سایر حملات ددمنشانه این رژیم علیه مردم فلسطین به ویژه جنایات ارتکابی در حمله به بیمارستان شفای غزه را محکوم نمود و گفت این اولین بار نیست که این رژیم اشغالگر به عنوان تنها رژیم آپارتاید در جهان مرتکب جنایت علیه بشریت می شود. این شورا باید رژیم صهیونیستی را برای پیامدهای حقوقی بشری این وحشیگری، پاسخگو و مسئولیت پذیر نماید.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو ضمن تقبیح قطعنامه سیاست زده شورای حقوق بشر موسوم به وضعیت حقوق بشر در ایران، گفت واقعیت مضحک ماجرا اینجا است که اصلی ترین بانیان و حامیان و بانیان قطعنامه علیه ایران، حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی مانند رژیم آمریکا هستند، که در جنایات و نسل کشی ماه های اخیر این رژیم در کنار مرتکبین به این جنایات ایستاده و از آنها حمایت می کنند.

بحرینی گفت: امروز در این شورا شاهد هستیم که کشورهای غربی در چارچوب دستور کار خود برای تحت فشار قرار دادن ملت ایران به جرم حمایت از فلسطین، قطعنامه دیگری علیه ایران مطرح کرده اند. با این وجود ایران با افتخار به حمایت از فلسطین مفتخر است به مخالفت با اشغال و ظلم اسرائیل در فلسطین ادامه خواهد داد.

خبر مرتبط
وزارت جنگ اسرائیل هک شد

اقتصادنیوز: یک گروه هکری اعلام کرد که سایت وزارت جنگ رژیم اسرائیل را هک کرده است.

وی در ادامه ادعاهای مطرح شده در این قطعنامه را رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به صورت مسئولانه نسبت به ارتقاء حقوق بشر ملت خود اقدام کرده که تشکیل کمیته ملی ویژه بررسی ناآرامی های سال ۱۴۰۱ به دستور رئیس جمهور نمونه ای از اراده ایران برای حمایت و ارتقاء حقوق بشر در کشور است.

خبر مرتبط
واکنش حماس به جنایت اسرائیل در کنسولگری ایران

اقتصادنیوز: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: حمله به کنسولگری جمهوری‌اسلامی ایران را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تجاوز به تمامیت ارضی کشورها می‌دانیم.

قطعنامه ارائه شده از سوی تعدادی از کشورهای غربی علیه وضعیت حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ در جریان برگزاری پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو، به تصویب رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)