نگرانی شدید گروه بزرگان از صادرات اسلحه به اسرائیل/ درخواست مهم از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی


نگرانی شدید گروه بزرگان از صادرات اسلحه به اسرائیل/ درخواست مهم از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی

اقتصادنیوز: گروه بزرگان در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه کشورهایی که به رژیم صهیونیستی تسلیحات می‌دهند، در پاسخ به «نقض‌های سیستماتیک» قوانین بین‌المللی بشردوستانه در غزه و کرانه باختری اشغالی، باید انتقال تسلیحات را متوقف کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اعضای گروه The Elders، گروهی که توسط نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی در سال 2007 تأسیس شد، شامل رهبران جهانی مانند بان کی مون، کوفی عنان و دزموند توتو هستند که برای صلح و حقوق بشر تلاش می کنند.

این گروه اعلام کرد: «ممانعت اسرائیل از کمک‌های بشردوستانه به غزه غیرقانونی است و باعث ایجاد سطوح بی‌سابقه‌ای از گرسنگی فاجعه‌بار می‌شود و قحطی در شمال غزه اکنون قریب‌الوقوع است».

براساس گزارش الجزیره، در ادامه این بیانیه آمده است که ایالات متحده به عنوان نزدیک ترین متحد اسرائیل و بزرگترین تامین کننده تسلیحات آن باید در این راه پیشرو باشد.

خبر مرتبط
وزارت جنگ اسرائیل هک شد

اقتصادنیوز: یک گروه هکری اعلام کرد که سایت وزارت جنگ رژیم اسرائیل را هک کرده است.

در بیانیه The Elders آمده است: «ما عمیقاً نگران هستیم که دولت بایدن به تأیید انتقال تسلیحات ادامه دهد و به نظر می‌رسد که تضمین‌های اسرائیل در مورد پایبندی به تعهدات قانونی‌اش را علیرغم شواهد قاطع بر خلاف آن معتبر می‌داند.»

خبر مرتبط
واکنش حماس به جنایت اسرائیل در کنسولگری ایران

اقتصادنیوز: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: حمله به کنسولگری جمهوری‌اسلامی ایران را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تجاوز به تمامیت ارضی کشورها می‌دانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز