بازداشت آزارگر کودکان در فرودگاه پس از 27 سال فرار + عکس و جزییات


بازداشت آزارگر کودکان در فرودگاه پس از 27 سال فرار + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، ریچارد باروز، که به سوءاستفاده جنسی از کودکان در گذشته متهم است، روز پنجشنبه پس از بازگشت از تایلند به بریتانیا دستگیر شد. این مرد ۸۰ ساله، پس از آنکه در پی...

به گزارش رکنا، ریچارد باروز، که به سوءاستفاده جنسی از کودکان در گذشته متهم است، روز پنجشنبه پس از بازگشت از تایلند به بریتانیا دستگیر شد.

این مرد ۸۰ ساله، پس از آنکه در پی اتهام‌هایی «به‌شدت جدی» در دسامبر ۱۹۹۷ در دادگاه سلطنتی چستر حاضر نشد، ۲۷ سال بود که تحت تعقیب پلیس چشر قرار داشت.

این فرد بازنشسته آن زمان قرار بود برای دو فقره لواط و ۱۱ فقره حمله منافی عفت، با اتهام‌هایی مرتبط با سوءاستفاده جنسی از کودکان محاکمه شود که ادعا می‌شد در فاصله سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۱ رخ داده‌‌اند.

برخی از این جرایم ادعا می‌شود که در پرورشگاهی در کانگلتون در چشر در فاصله سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۱ اتفاق افتاده‌ است، در حالی که گفته می‌شود بقیه در وست میدلندز در فاصله سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۱ رخ داده است.

از زمان ناپدید شدن باروز، جست‌و‌جو برای یافتن مکان اختفایش ادامه داشته است که چند آگهی «تحت تعقیب» و حتی پخش آگهی «تحت تعقیب» در برنامه کرایم‌واچ (Crimewatch‌ـ دیده‌بان جرم) در سال ۱۹۹۸ را شامل می‌شد.

در پی همکاری میان پلیس چشر و بخش بین‌الملل سازمان ملی جرایم (NCA)، باروز روز سه‌شنبه در دادگاه سلطنتی چستر حاضر شد و به بازداشتگاه بازگردانده شده است. او قرار است بار دیگر در ۲۱ ژوئن در همان دادگاه حاضر شود.

پلیس پس از آن هشداری خطاب به سایر مظنونان تحت تعقیب صادر کرده است که به آن‌ها می‌گوید: «فرقی نمی‌کند چه مدت پنهان شوید، شما را پیدا خواهیم کرد.»

النور اتکینسون، کارآگاه پلیس، گفت: «اراده ما برای یافتن مکان باروز در ۲۷ سال گذشته متزلزل نشد و دستگیری او نشان‌دهنده یک گام روبه‌جلو مهم در این پرونده و آغاز پایان برای تمام افراد دخیل است.

«می‌خواهم از مردم بابت اطلاعاتی که طی سال‌هایی که در جست‌و‌جوی باروز بودیم در اختیارمان گذاشته‌اند تشکر کنم و امیدوارم دستگیری او تا حدی اطمینان را بازگرداند.

«همچنین امیدوارم که دستگیری او به‌منزله هشداری باشد برای سایر مظنونان تحت تعقیب‌ــ نشان بدهد که فرقی نمی‌کند چه مدت پنهان می‌شوید، ما شما را پیدا خواهیم کرد و دستگیر خواهید شد.»

دانکن بارج، افسر رابط بخش بین‌الملل سازمان ملی جرایم در تایلند، گفت: «ما با استفاده از شبکه بین‌المللی‌مان و همکاری نزدیک با همکاران در پلیس چشر، توانستیم یک فرد فراری تحت تعقیب مرتبط با اتهام‌هایی به‌شدت جدی را ردیابی کنیم.

«این دستگیری تعهد تزلزل‌ناپذیر مجریان قانون به تعقیب کسانی را نشان می‌دهد که در بریتانیا در انتظار عدالت‌اند.»


بازداشت آزارگر کودکان در فرودگاه پس از 27 سال فرار + عکس و جزییات

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان