بازدید 1.8 میلیون نفر از جاذبه های کرمانشاه


بازدید 1.8 میلیون نفر از جاذبه های کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اسکان بیش از ۱۶۷ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اسکان بیش از ۱۶۷ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا پایان روز یازدهم فروردین جمعا ۱۶۷ هزار و ۸۷۰ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کرده اند.

وی افزود: سهم مراکز اقامتی غیررسمی از پذیرش مسافران نوروزی در استان ۵۸.۲۳ درصد، مراکز اقامتی رسمی ۳۶.۶۶ درصد و مراکز اقامتی اضطراری ۵.۱۱ درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه طی این مدت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز از جاذبه های گردشگری استان بازدید داشته اند، گفت: ۷۸۵ هزار نفر از این آمار از جاذبه های طبیعی، ۵۰۵ هزار نفر از آثار تاریخی و ۲۱۹ نفر نیز از جاذبه تفریحی استان بازدید کرده اند.

به گفته این مسئول، سایر جاذبه های دست ساز، موزه ها، مذهبی، فرهنگی و ... استان نیز در این مدت مورد بازدید گردشگران قرار گرفته اند.

فرمانی در ادامه از اجرای ۱۴۳۰ فقره بازدید نظارتی نیز از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی و بین راهی خبر داد و گفت: در این بازدیدها برای ۹۳ واحد گردشگری تشویق، ۱۸۰ واحد تذکر، ۲۹ واحد اخطار کتبی و پنج واحد هم تعلیق مجوز صادر شده است.

وی تاکید کرد: همچنین در این مدت ۲۹ فقره شکایت گردشگران از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ هم ثبت شده که بیشتر متعلق به مراکز پذیرایی، اقامتی و جاذبه های گردشگری است.

در همین راستا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بیش از ۳۷ هزار گردشگر نوروزی از مجموعه جهانی بیستون در شهرستان هرسین بازدید کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!