رنکینگ جدید فیفا اعلام شد


رنکینگ جدید فیفا اعلام شد

ملی پوشان امیدوار بودند تا بتوانند پس از سال‌ها به رتبه‌ای بهتر از جایگاه بیستم دنیا دست پیدا کنند.

با پایان فیفا دی ماه مارس و انجام بازی‌های ملی رسمی و دوستانه توسط کشورهای مختلف، فدراسیون جهانی فوتبال اقدام به انتشار جدیدترین رنکینگ تیم های سراسر جهان کرد که طی آن تیم ملی فوتبال ایران توانست رتبه بیستم خود را حفظ کرده و فاصله اش را با جایگاه بالاتر از خود کاهش دهد.

تیم ملی که در فیفا دی اخیر ۲ بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان را از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ با پیروزی پشت سر گذاشت، در جدیدترین رتبه بندی اعلام شده از سوی فیفا توانست که ۵.۷۳ امتیاز مثبت را به دست بیاورد تا به طور کلی شمار امتیازات خود را به عدد ۱۶۱۳.۹۶ برساند. بدین ترتیب فاصله امتیازی ملی پوشان با جایگاه بالاتر از خود که به سوئیس اختصاص دارد به کمتر از سه امتیاز کاهش یافت.

ملی پوشان امیدوار بودند تا بتوانند پس از سال‌ها به رتبه‌ای بهتر از جایگاه بیستم دنیا دست پیدا کنند. آخرین باری که تیم ملی ایران توانست در رتبه نوزدهم دنیا جای بگیرد، به مارس ۲۰۰۶ برمیگردد که طی ۱۸ سال گذشته تیم ملی هرگز نتوانسته است به رتبه‌ای بهتر از بیستمی برسد و این جایگاه در فیفا دی اخیر در دسترس بود، اما پیروزی تیم ملی سوئیس در یک مسابقه تدارکاتی مقابل تیم ملی ایرلند سبب شد تا شاگردان مورات یاکین همچنان جایگاه خود را حفظ کنند.

در رده‌بندی تیم‌های آسیایی همچنان ژاپن رتبه نخست را در اختیار دارد. آنها در این فیفا دی و به واسطه ۲ پیروزی مقابل کره شمالی که البته بازی دوم با حکم انضباطی بود، شمار امتیازات خود را به عدد ۱۶۲۱ رساندند تا فاصله آنها با تیم ملی ایران به هشت امتیاز افزایش پیدا کند. در رتبه سوم تیم‌های برتر آسیایی نیز کره جنوبی قرار دارد. این تیم یک پله در رتبه بندی جهانی سقوط کرد چرا که کره‌ای‌ها در یکی از دو مسابقه خود از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ مقابل تایلند با نتیجه تساوی متوقف شده بودند.

رنکینگ جدید فیفا اعلام شد

جایگاه چهارم آسیا نیز همچنان در اختیار استرالیا است. البته آنها نیز به مانند کره جنوبی در رده‌بندی جهانی یک پله سقوط کردند که البته این موضوع به دلیل توقف یا شکست کانگروها نبود چرا که آنها هر دو بازی خود را پیروز شدند ولی تیم ملی اوکراین توانست امتیازات بیشتری در فیفا دی اخیر کسب کند و از دو تیم آسیایی کره جنوبی و استرالیا پیشی گرفته تا به رتبه ۲۲ دنیا برسد.

در رده‌بندی کلی نیز همچنان رتبه نخست در اختیار تیم ملی آرژانتین است پس از یاران مسی تیم‌های ملی فرانسه، بلژیک، انگلستان انگلیس، برزیل، پرتغال، هلند، اسپانیا، ایتالیا و کرواسی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس