پروژه بعدی اپل افشا شد: ربات‌های خانگی هوشمند


پروژه بعدی اپل افشا شد: ربات‌های خانگی هوشمند

به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته به یک بازار جدید وارد شده و اولین ربات هوشمند خانگی خود را توسعه دهد. به گزارش منابع نزدیک به این شرکت، در حال حاضر طرح‌هایی مانند یک ربات متحرک مجهز به صفحه‌نمایش و یک ربات مجهز به هوشمند مصنوعی و یادگیری ماشین...

به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته به یک بازار جدید وارد شده و اولین ربات هوشمند خانگی خود را توسعه دهد. به گزارش منابع نزدیک به این شرکت، در حال حاضر طرح‌هایی مانند یک ربات متحرک مجهز به صفحه‌نمایش و یک ربات مجهز به هوشمند مصنوعی و یادگیری ماشین در دست توسعه قرار دارند.

پس از شکست پروژه خودروی هوشمند اپل، این غول فناوری تصمیم گرفته به حوزه دیگری وارد شده و در جستجوی یک محصول انقلابی جدید برای کنار زدن رقبای خود باشد.

پروژه بعدی اپل افشا شد: ربات‌های خانگی هوشمند

یکی از حوزه‌هایی که این شرکت در حال بررسی آن است، ربات‌های شخصی هوشمند هستند. منابع نزدیک به اپل گزارش داده‌اند مهندسان این شرکت در حال بررسی طرح‌های مربوط به ربات‌های هوشمند جدیدی هستند که بی‌نیاز از دخالت انسان و به لطف یادگیری ماشینی می‌توانند کارهای مختلفی را انجام دهند.

اولین ربات‌های هوشمند اپل در دست آزمایش هستند‍!

به گزارش Yahoo، گرچه این پروژه رباتیک اپل همچنان در مراحل اولیه قرار دارد، اما بلومبرگ گزارش داده که کار روی یک ربات متحرک با قابلیت دنبال کردن کاربر در محیط خانه آغاز شده و یک دستگاه رومیزی هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش نیز در این مرحله تولید شده است.

ایده ربات دوم (مجهز به صفحه‌نمایش) آن است که یک ربات با قابلیت تقلید حرکات سر انسان را داشته باشی، یک ربات همراه که می‌تواند بر روی یک فرد یا گروهی خاص متمرکز شده و برای ارائه تجربه تماس ویدئویی بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه بعدی اپل افشا شد: ربات‌های خانگی هوشمند

از آنجایی که این محصولات جدید اپل قرار است بی‌نیاز از انسان فعالیت داشته و بدون مشکل در محیط شلوغ منزل حرکت کنند، مهندسان این شرکت همچنان به دنبال استفاده از الگوریتم‌های جدید برای ناوبری هستند. براساس گزارش بلومبرگ، گروه دستگاه‌های خانگی اپل مسئولیت تولید ربات‌های هوشمند این شرکت را برعهده گرفته و حداقل یکی از مهندسان مرتبط با پروژه خودروی الکتریکی نیز مشغول کار بر روی آن است.

در همین رابطه بخوانید:

- تعویق برنامه‌های اپل برای تولید و عرضه اولین خودروی خودران نسل جدید
- مروری بر شکست های فراموش نشدنی اپل

شایان ذکر است که اپل تنها غول فناوری نیست که قصد دارد بازار ربات‌های خانگی نسل جدید را قبضه کند. به عنوان مثال، در سال 2021 نیز شرکت آمازون (Amazon) از ربات ۱۶۰۰ دلاری Astro رونمایی کرد که درحقیقت یک نمایشگر هوشمند چرخ‌دار با قابلیت پاسخ به دستورات الکسا بود. از آنجا که سه سال پس از معرفی Astro تنها چند مورد خاص از آن در بازار دیده شده است، نمی‌تواند این پروژه آمازون را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

پروژه بعدی اپل افشا شد: ربات‌های خانگی هوشمند

حالا به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته شانس خود را در این بازار نوظهور و ناشناخته امتحان کرده و مانند آنچه با اولین گوشی آیفون دیدیم، قصد تحول در دنیای اطراف ما را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد محشر 12 اردیبهشت + فیلم