ایران چگونه از صهیونیست‌ها انتقام خواهد گرفت؟


ایران چگونه از صهیونیست‌ها انتقام خواهد گرفت؟

رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشورمان، دست به قمار خطرناکی زد.

عصر دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳؛ تاریخی که برای همیشه در قلب ایران و ایرانی ثبت شد تا یادشان نرود رژیم خونخوار صهیونیستی چگونه بهترین هموطنانشان را به شهادت رساند.

«در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیما‌های این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به شرح زیر به فیض شهادت نائل آمدند:

شهید حسین امان اللهی، شهید سید مهدی جلالتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقا بابایی وشهیدسید علی صالحی روزبهانی»

این بخشی از بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از وقوع این جنایت بود. جنایتی که از همان زمان وقوع دل هموطنان روزه دار مان را به درد آورد و آنها را به خیابان‌ها کشاند تا اصلی ترین مطالبه خود را فریاد بزنند «انتقام»

ایران چگونه از صهیونیست‌ها انتقام خواهد گرفت؟

نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین

حسین امیر عبداللهیان همان دقایق ابتدایی در صحبت با همتای سوری خود این جنایت را محکوم کرد، مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه این حمله ددمنشانه را نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود. ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامد‌های آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است؛ جمهوری اسلامی ایران، ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد.

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور هم درباره پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این جنایت گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که پاسخش با محاسبات دقیق و بدون قرارگیری در تله‌های دشمنان خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران تصمیمات هوشمندانه و مدبرانه خواهد داشت و پاسخ دردناکی به این جنایت خواهد داد.

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس هم در این زمینه گفت: رژیم صهیونیستی بدون شک با هماهنگی آمریکا این اقدام خونین را انجام داده است و دست خونین بایدن و نتانیاهو با هم در این جنایات شریک است. باید پاسخی دردناک به این رژیم سفاک و خونریز داده شود و اجازه داده نشود که این رژیم هر اقدامی را انجام دهد؛ بهترین پاسخ و اقدام برای بازدارندگی مقابله دقیق است که در زمان و مکان خود باید انجام شود. توقع این است که در زمان و مکان مناسب این اتفاق بیفتد.

نتانیاهو درصدد است که دامنه بحران غزه را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کند

هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در تحلیل علت این حمله نیز معتقد است: حمله هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به مقر کنسولگری ایران نقض آشکار قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی است به اعتبار آن که مقر کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها طبق قانون بین‌المللی وین و ژنو دارای مصونیت دیپلماتیک هستند و از هرگونه تعرض مصون هستند و این‌گونه اقدامات نقض آشکار قوانین بین المللی است. اما با توجه به گذشت ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی درموازنه قدرت در غزه به نفع اسرائیل و نتانیاهو درصدد است که دامنه بحران غزه را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کند و شرایطی را فراهم کند که بازیگران قدرتمند جهانی و منطقه‌ای در بحران غزه ورود پیدا کنند. طبیعی است که ایران عکس العمل شتابزده انجام نخواهد داد و در گذشته هم رژیم صهیونیستی اقدام به ترور برخی از فرماندهان کرده بود و اما محور مقامت پاسخ مناسب را خواهد داد و ایران به صورت شتابزده عمل نمی‌کند و فشار از سوی محور مقاومت علیه رزیم صهیونیستی درآینده مخصوصا از سوی حماس و جهاد اسلامی در اراضی اشغالی تشدیدخواهد شد و اسرائیل با عکس‌العمل دقیق و هوشمندانه از سوی محور مقاومت مواجه خواهد شد.

وقتی اسرائیل به هر دری می‌زند تا پای آمریکا را به میدان جنگ باز کند

علیرضا تقوی کارشناس مسائل بین‌الملل هم در این باره گفته است: اسرائیل وارد هفتمین ماه جنگ در غزه می‌شود و در این جنگ به هیچ کدام از اهداف خودش نرسیده، نه اسرا را آزاد کرده و نه توانسته غزه و حماس را مثلا نابود کند. مردم نیز همچنان به حمایت از حماس ادامه می‌دهند و کوتاه نمی‌آیند. از طرفی در جبهه شمال با حزب الله لبنان درگیر است و تلفات زیادی داده است. از عراق و یمن مرتب مورد اصابت موشک قرار گرفته است؛ لذا رژیم صهیونیستی با بحران بزرگی رو به رو شده است و خطر بقا را حس کرده است.

وی ادامه داد: از طرفی ایالات متحده نیز پیام‌هایی داده است که خواستار بدتر شدن شرایط در منطقه نیست و به نوعی صهیونیست‌ها اکنون احساس می‌کنند که پشتشان در منطقه خالی شده و در این شرایط سعی می‌کنند با اقداماتی مانند ترور مقامات رسمی ایران آن هم در مکان دیپلماتیک ریسک کرده و زمین بازی را عوض کند و بحران‌های داخلی خود را به خارج منتقل کند و سطح تنش‌ها را به گونه‌ای افزایش دهد که آمریکا را نیز وارد میدان کند. صهیونیست‌ها به سفارت ایران حمله کردند و مقامات ایران را به شهادت رساندند باید قطعا پاسخ بگیرند و قطعا پاسخ نیز محکم خواهد بود. مقامات رسمی ما اذعان کردند که پاسخ قطعی می‌دهند و حتی به آمریکایی‌ها نیز پیغام محکم ایران داده شده و این پاسخ بسیار محکم و قاطع خواهد بود.

همه چیز برای تادیب صهیونیست‌ها آماده است

کیومرث یزدان پناه کارشناس مسائل بین‌الملل هم گفت: این که چرا صهیونیست‌های کودکش در این زمان به این شکل عمل می‌کنند دلیلش استیصال آنها در جنگ با جبهه مقاومت است. آنها تصور می‌کردند در این جنگ ظرف ۴۰ روز بساط محور مقاومت را بر می‌چینند و حزب الله را جمع و جور می‌کنند، اما اکنون ۶ ماه از آن جنگ نابرابر گذشته و نه تنها به اهداف خود نرسیده‌اند بلکه خود هم اظهار کرده‌اند که باید پرچم تسلیم را بالا ببرند.

وی افزود: به نظر می‌رسد به دلیل فشار نیرو‌های مقاومت در یمن و همچنین مقاومت در سایر جبهه‌ها آنها عصبانی هستند و از سر استیصال به مناطقی حمله می‌کنند تا جمهوری اسلامی دست از حمایت از مقاومت بردارد و یا افکار عمومی را در کشور‌هایی مانند سوریه بشورانند تا دولت سوریه هم دست از حمایت از مقاومت بردارد. نکته بعد که باعث می‌شود صهیونیست‌ها بخواهند جبهه جنگ را به مناطق دیگری ببرند پذیرش شکست در جبهه اول خود یعنی غزه است.

یزدان پناه تاکید کرد: جنایاتی که صهیونیست‌ها در این ۶ ماه اخیر انجام داده‌اند نشان دهنده آن است که توانایی و رویارویی با نیرو‌های نظامی به صورت مستقیم را ندارند و با ترور‌های این چنینی سعی می‌کنند فرار رو به جلو داشته باشند و همه اینها کمک می‌کند تا به این تحلیل برسیم که حیات سیاسی صهیونیست‌ها و جغرافیای آنها رو به پایان است و راه ماندن به هر قیمتی در سرزمین‌های اشغالی برای آنها وجود ندارد.

با کنار هم قرار دادن تمامی این تحلیل‌ها چند موضوع آشکار میشود: استیصال صهیونیست‌ها به دلیل ناکامی در جنگ غزه و تغییر دادن زمین بازی، اصرار برای ورود ایران و آمریکا به درگیری، انجام جنایتی که بر اساس تمام قوانین بین المللی محکوم است و تحریک ایران و در پایان انتقام قطعی ایران؛ انتقامی که ناغافل قرار است همچون صاعقه‌ای بر سر صهیونیست‌ها فرود بیاید.

همانطور که سید محمد مرندی کارشناس مسائل بین‌الملل گفته است: ایران تصمیم به مجازات شدید رژیم صهیونیستی گرفته است و همچنین پایگاه خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشته است: رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشورمان، دست به قمار خطرناکی زد. وجود انگیزه بالای انتقام در ایران و موج محکومیت این اقدام از سوی کشور‌های مختلف، نشان می‌دهد که همه چیز برای تادیب سخت حاکمان شرور اسرائیل آماده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت