نخست‌وزیر اسپانیا: جنگ غزه باید متوقف شود


نخست‌وزیر اسپانیا: جنگ غزه باید متوقف شود

به گزارش رکنا ، «پدرو سانچز» روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود افزود: به نخست وزیر اسرائیل یادآوری می کنم که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل لازم الاجراست و او باید جنگ غزه...

به گزارش رکنا ، «پدرو سانچز» روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با همتای قطری خود افزود: به نخست وزیر اسرائیل یادآوری می کنم که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل لازم الاجراست و او باید جنگ غزه را متوقف کند.

وی اضافه کرد: از اسرائیل می خواهیم که به رفح حمله نکند.

سانچز گفت: حمایت خود را از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور مستقل اعلام می‌کنیم.

وی افزود: از اسرائیل می خواهیم جزییات کشته شدن ۷ کارمند «آشپزخانه مرکزی جهانی» را اعلام کند و توضیحات اسرائیل درباره بمباران کاروان کمک رسانی در غزه کافی نیست.

نخست وزیر اسپانیا در ادامه خواستار توقف جنگ در غزه، احترام به قوانین بین المللی و تسهیل ورود کمک ها به نوار غزه شد.

سانچز گفت: افزایش تنش در منطقه، پیامدهای بسیارخطرناکی دارد.

نخست وزیر قطر نیز گفت: بر حل و فصل عادلانه موضوع فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی اتفاق نظر داریم.

محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی افزود: مذاکرات میان فلسطینی ها و اسرائیل همچنان متوقف است و از جامعه جهانی می خواهیم اقدام مناسبی را برای توقف جنگ در غزه انجام دهد.

وی اضافه کرد: هیچ کشوری از عملیات نظامی اسرائیل در رفح حمایت نمی کند و امیدواریم احکام دادگاه بین المللی، مقدمه ای برای برقراری آتش بس دائم در نوار غزه باشد.

آل ثانی گفت: ما از ابتدا خواستار مذاکره برای آزادسازی اسیران و توقف جنگ بوده ایم و از هیچ تلاشی در این باره کوتاهی نمی کنیم ولی توافق در دست طرفین درگیری است.

وی بیان کرد: در نشست با نخست وزیر اسپانیا، درباره اوضاع غزه، حمله به کنسولگری ایران در دمشق و حمله اسرائیل به کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» تبادل نظر کردیم.

منبع : ایرنا


نخست‌وزیر اسپانیا: جنگ غزه باید متوقف شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمره «قابل قبول» هوای تهران