بیانیه اسکودا در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه


بیانیه اسکودا در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه اسکودا در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

اقدام رژیم اسرائیل (اشغالگر قدس) در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ مطابق با اول آوریل ۲۰۲۴ در ساعت ۱۶:۴۵ و حمله ددمنشانه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت ۱۳ نفر از جمله ۷ مستشار نظامی ایرانی و ۶ شهروند سوری و تخریب اماکن دیپلماتیک ایران شد، خلاف همه قوانین و مقررات بین‌المللی و مغایر با اصل مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی بوده و این جنایت هولناک می‌تواند تنش‌های موجود در منطقه را تشدید کند.

این اقدامات جنایت‌کارانه خلاف کنوانسیون روابط دیپلماتیک مصوب ۱۹۶۱ و کنوانسیون وین ۱۹۶۳ و همچنین کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه افرادِ تحت حمایت بین‌المللی از جمله عوامل دیپلماتیک ۱۹۷۳ بوده و قطعاً این اقدامات جنایت‌کارانه تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان است.

بدین وسیله اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، این اقدامات هولناک و تجاوزکارانه را خلاف همه موازین بین‌المللی دانسته و از شورای امنیت همانگونه که دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده است، تقاضا دارد نسبت به محکومیت رژیم غاصب اسرائیل اقدام فوری به عمل آورد./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زیبای خانم بازیگر نقش «مهتاب» سریال دلنوازان بعد 15 سال ! / جی بود و چی شد ؟!