سامسونگ برای تراشه اگزینوس 2500 دست به دامان گوگل می‌شود!


سامسونگ برای تراشه اگزینوس 2500 دست به دامان گوگل می‌شود!

تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از تراشه Exynos 2500 حاکی از آن است که سامسونگ به دنبال ساخت یک چیپست بسیار قدرتمند برای مقابله با پرچمداران کوالکام خواهد بود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده ظاهراً سامسونگ برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی تراشه‌های خودش...

تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده از تراشه Exynos 2500 حاکی از آن است که سامسونگ به دنبال ساخت یک چیپست بسیار قدرتمند برای مقابله با پرچمداران کوالکام خواهد بود. بر اساس گزارش‌های منتشر شده ظاهراً سامسونگ برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی تراشه‌های خودش به سراغ گوگل و چیپست‌های تنسور این شرکت رفته و از TPU طراحی شده توسط گوگل درون اگزینوس 2500 استفاده خواهد کرد.

پیش از این شایعات مختلفی درباره تراشه اگزینوس 2500 منتشر شده بود. ظاهراً تراشه بعدی این غول کره‌ای قرار است از همان کلاستر 10 هسته‌ای CPU بهره‌مند شوند، هر چند که این بار شاهد استفاده از هسته جدیدی به نام Cortex-X5 خواهیم بود.

سامسونگ برای تراشه اگزینوس 2500 دست به دامان گوگل می‌شود!

گفته شده که اگزینوس 2500 از هسته‌های Cortex-X5 و Cortex-A730 بهره‌مند خواهد شد که نسبت به هسته‌های Cortex-X4 و Cortex-A720 اگزینوس 2400، عملکرد بسیار بهتری از خود به نمایش خواهند گذاشت.

سامسونگ برای تراشه اگزینوس 2500 دست به دامان گوگل می‌شود!

سامسونگ از پردازنده گرافیکی طراحی شده توسط AMD در تراشه‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند و اکنون برای پردازش‌های هوش مصنوعی به سراغ گوگل رفته است. ظاهراً سامسونگ قصد دارد از TPU گوگل برای شتاب‌دهنده هوش مصنوعی تراشه‌هایش استفاده کند.

تراشه Exynos 2500 در گوشی‌های سری S25 استفاده می‌شود تا پرچمداران بعدی سامسونگ به APIهای یادگیری ماشین Google دسترسی داشته باشند. ظاهراً چیپست پرچمدار جدید شامل دو واحد پردازش عصبی G-NPU و S-NPU خواهد بود.

تراشه Exynos 2500 سامسونگ احتمالاً با استفاده از فرایند ساخت 3 نانومتری GAA به مرحله تولید انبوه وارد خواهد شد، زیرا این فناوری هنوز برای هیچ گوشی هوشمند یا تبلتی مورد استفاده قرار نگرفته است.

در همین رابطه بخوانید:

- سامسونگ با تراشه اگزینوس 2500 به مصاف کوالکام خواهد رفت

در جدیدترین گزارش gsmarena آمده که سامسونگ در سری گلکسی اس 25 از هر دو تراشه اگزینوس 2500 و اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده خواهد کرد. همچنین باید به پردازنده گرافیکی Xclipse 950 در تراشه Exynos 2500 اشاره کرد که هنوز جزئیات بیشتری درباره آن منتشر نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی