بهت و حیرت در اردوگاه تیم آبی؛ گزارش زیان 7 میلیارد دلاری اینتل پس از دهه‌ها رشد و سود دهی


بهت و حیرت در اردوگاه تیم آبی؛ گزارش زیان 7 میلیارد دلاری اینتل پس از دهه‌ها رشد و سود دهی

اینتل به تازگی و با برگزاری یک نشست خبری به معرفی جدیدترین دستاوردهای مالی خود پرداخته است. در این رویداد مشخص شد که تیم آبی در این مدت با کاهش شدید درآمد و فروش همراه بوده تا جایی که پس از دهه‌های متوالی شاهد تولید ضرر 7 میلیارد دلاری از سوی...

اینتل به تازگی و با برگزاری یک نشست خبری به معرفی جدیدترین دستاوردهای مالی خود پرداخته است. در این رویداد مشخص شد که تیم آبی در این مدت با کاهش شدید درآمد و فروش همراه بوده تا جایی که پس از دهه‌های متوالی شاهد تولید ضرر 7 میلیارد دلاری از سوی آن هستیم. متن کامل این خبر را در وب سایت شهر سخت افزار بخوانید.

بر اساس گزارش تیم آبی، واحد تولید تراشه‌ اینتل در سال ۲۰۲۳ متحمل ضرر هفت میلیارد دلاری شده که در مقایسه با ضرر ۵.۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ افزایش چشمگیری یافته است. بخش تراشه‌سازی تیم آبی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۹ میلیارد دلار درآمده داشته که این مقدار در مقایسه‌ با درآمد ۲۷.۴۹ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۲ حدود ۳۱ درصد کاهش یافته است.

بهت و حیرت در اردوگاه تیم آبی؛ گزارش زیان 7 میلیارد دلاری اینتل پس از دهه‌ها رشد و سود دهی

ظاهراً ضرر هنگفت هفت میلیارد دلاری سال ۲۰۲۳ اینتل، پت گلسینگر، مدیرعامل تیم آبی را چندان شوکه نکرده است. گلسینگر این ضرر را تاحدودی نتیجه‌ اشتباهات گذشته‌ واحد تراشه‌سازی اینتل می‌داند. در واقع اشتباه تیم تراشه‌سازی اینتل این بوده که حدود ۳۰ درصد از کل تولید مورد نیازش را به سایر تراشه‌سازان از جمله TSMC سپرده است.

بر اساس گزارش tomshardware اینتل برخلاف گذشته روی دستگاه‌های EUV ساخت شرکت هلندی ASML سرمایه‌گذاری کرده است. گلسینگر انتظار دارد بهینه‌بودن اقتصادی این ابزارها به تیم آبی کمک کند تا سال ۲۰۲۷ به سودآوری برسد.

علاوه بر این اینتل اعلام کرده است که تقاضای پایین برای خرید قطعات سخت افزاری جدید، استفاده شرکت‌های مختلف از قطعاتی که در گذشته خریداری کرده‌اند و همچنین افزایش عرضه پردازنده‌هایی که گران نیستند، سبب شده است که این میزان کاهش درآمد رخ دهد.

نکته جالب‌تر این است که اینتل در راستای قانون جدید CHIPS می‌تواند تا ۸.۵ میلیارد دلار بودجه از دولت آمریکا برای سرمایه‌گذاری در تاسیسات تراشه‌سازی خود دریافت کند. البته برای دریافت چنین بودجه‌ای تیم آبی باید شرکت‌های سازنده‌ محصولات الکترونیکی را به استفاده از تراشه‌های خودش تشویق کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید