نگرانی غرب از موج‌سواری داعش بر بحران غزه


نگرانی غرب از موج‌سواری داعش بر بحران غزه

افزایش اقدامات تروریستی عناصر داعش در جهان بار دیگر سبب بدنام شدن دین رحمانی اسلام و خارج شدن رژیم صهیونیستی از زیر بار انتقادات بین‌المللی، به‌دلیل جنایت‌های ضد انسانی در غزه خواهد شد.

نگرانی غرب از موج‌سواری داعش بر بحران غزه

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ پس از شکست سنگین خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه و بازپس‌گیری بیشتر مناطق اشغال شده از سوی دولت‌های مرکزی بغداد و دمشق، این گروه تروریستی چند سال در وضعیت تعلیق و سردرگمی قرار داشت.

ترور پی‌درپی مقام‌های ارشد داعش سبب شد بسیاری از تحلیلگران حوزه تروریسم از مرگ زودهنگام این جریان برساخته و غیرطبیعی سخن بگویند. در چند ماه اخیر سلسله اقدامات تروریستی کرمان، مسکو و به‌تازگی بیانیه جدید حذیقه الانصاری، سخنگوی داعش نشان دهنده تلاش آن‌ها برای جذب نیرو و افزایش اقدامات تروریستی در سراسر جهان است.

سخنگوی داعش با بکارگیری ادبیاتی مرموز خطاب به «گرگ‌های تنها» خواستار افزایش اقدامات تروریستی در آمریکا، اروپا و سرزمین‌های اشغالی شد

جنایت‌های غیرانسانی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت دولت‌های غربی از این رژیم سبب شده است بار دیگر همانند حمله آمریکا به افغانستان و عراق، دامنه احساسات ضدصهیونیستی- ضدغربی میان مسلمانان و آزادگان جهان افزایش یابد.

دقیقاً در چنین شرایطی داعش با سوء استفاده از بحران فلسطین اشغالی، به نام حمایت از آرمان قدس و مبارزه با صهیونیست‌ها قصد دارد در آستانه برگزاری المپیک تابستانی در فرانسه، بار دیگر قاره اروپا را به محل اقدامات تروریستی این گروه تبدیل کند. این اقدام می‌تواند درنهایت به ترمیم چهره صهیونیست‌ها در رسانه‌ها و افکار عمومی منجر شود.

در آخرین روزهای ماه مارس سخنگوی داعش بیانیه‌ای کم سابقه در ارتباط با حوادث تروریستی اخیر منتشر کرد. در این بیانیه الانصاری با بیان حوادث تروریستی کرمان و مسکو وعده داد این قبیل حملات ادامه خواهند یافت.

وی همچنین با بیان جنگ جاری در غزه، در مقام مدافع مردم فلسطین ظاهر شد و وعده انتقام سخت علیه نیروهای یهودی و صلیبی داد. سخنگوی داعش با بکارگیری ادبیاتی مرموز خطاب به «گرگ‌های تنها» خواستار افزایش اقدامات تروریستی در آمریکا، اروپا و سرزمین‌های اشغالی شد. این بیانیه سبب شد بار دیگر دستگاه‌های امنیتی کشورهای مختلف نسبت به عناصر و هسته‌های خاموش داعش حساس شوند و به دنبال یافتن محل اختفای آن‌ها در نزدیکی شهرهای بزرگ باشند.

این بیانیه شدیداللحن در حالی در فضای عمومی صادر شد که تنها چند ماه تا برگزاری المپیک تابستانی پاریس باقی مانده است. هم‌زمان با افزایش تهدیدات تروریستی از سوی داعش، مسئولان برگزاری این مسابقات اعلام کردند به دلیل افزایش خطرات امنیتی ممکن است مراسم افتتاحیه لغو شود.

در حالی که مقام‌های آمریکایی به شدت نگران تأثیرات مخرب فرسایشی شدن نسل کشی غزه بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند، افزایش حملات تروریستی داعش در نقاط مختلف جهان می‌تواند بار دیگر سبب افزایش اسلام هراسی از سوی جریان‌های راست افراطی در اروپا شود. به عبارت دیگر اقدامات داعش می‌تواند اعتبار اعتراض گروه‌های ترقی‌خواه، چپ گرا و اسلام گرا را در آمریکا کاهش دهد.

علاوه بر دولت دموکرات آمریکا، رژیم صهیونیستی دیگر ذی‌نفع افزایش اقدامات تروریستی در غرب است. در 6 ماه اخیر دستگاه تبلیغاتی رژیم صهیونیستی بارها سعی کرده است ایجاد تشبیه میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و گروه داعش و کشتار غیرنظامیان در باریکه غزه را توجیه کند.

اقدامات داعش می‌تواند اعتبار اعتراض گروه‌های ترقی‌خواه، چپ گرا و اسلام گرا را در آمریکا کاهش دهد

به عبارت دیگر، صهیونیست‌ها با ایجاد مشابهت میان حماس و داعش سعی کردند نابودی کامل استعدادهای نظامی- سیاسی- انسانی این جنبش اصیل فلسطینی را به عنوان اقدامی مشروع در برابر جامعه جهانی جلوه دهند.

افزایش اقدامات غیرانسانی عناصر وابسته به داعش در غرب می‌تواند بار دیگر خوراک تبلیغاتی صهیونیست‌ها را برای توجیه کشتار مردم بی‌گناه فلسطین فراهم کند. اقدامات تروریستی در قلب پایتخت‌های اروپایی می‌تواند قدرت استدلال مقام‌های صهیونیستی را برای شکستن فضای تحریم این رژیم میان نیروهای ترقی خواه فراهم کند.

برهمین اساس تحلیلگران پیشاپیش کابینه راست‌گرای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین متحد، شریک و ذی‌نفع اقدامات تروریستی داعش در جهان می‌دانند. نکته جالب توجه آنکه داعش در ماه‌های اخیر یا در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت یا آنکه نیروهای مقاومت را عناصر وابسته و مرتد معرفی کرده است.

بهره سخن

اگر فلسفه شکل گیری محور مقاومت را مقابله با توسعه‌طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانیم، آن‌گاه ظهور و گسترش گروه‌های سلفی- تکفیری به مثابه «آنتی تز» گروه‌های وابسته به شبکه مقاومت تعریف خواهد شد. در دهه اخیر گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده علاوه بر اشغال موقت بخشی از سرزمین‌های عراق و سوریه، صدها هزار نفر را در سراسر جهان به بهانه‌های مختلف ترور و قتل عام کردند.

در این روند تاریک تقریباً هیچ یک از کشورهای اسلامی و غربی از ترکش‌های تروریسم داعشی در امان نبودند. این ماشین ترور با آنکه سعی دارد خود را نماینده اسلام معرفی کند، اما در عمل سبب مخدوش شدن چهره اسلام نزد افکار عمومی و رسانه‌های بین‌المللی خواهد شد.

در پایان باید گفت، افزایش اقدامات تروریستی عناصر داعش در جهان بار دیگر سبب بدنام شدن دین رحمانی اسلام و خارج شدن رژیم صهیونیستی از زیر بار انتقادات بین‌المللی، به دلیل جنایت‌های ضدانسانی در غزه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت