نتایج یک مطالعه علمی: نرخ فریم دهی قابل تشخیص در افراد مختلف متفاوت است


نتایج یک مطالعه علمی: نرخ فریم دهی قابل تشخیص در افراد مختلف متفاوت است

سال‌هاست که درباره نرخ فریم دهی مطلوب میان گیمرها اختلاف نظر وجود دارد و در حالی که برخی مدعی هستند از یک حد به بعد دیگر تفاوتی ایجاد نمی‌کند، برخی دیگر از گیمرها می‌گویند متوجه تفاوت آن می‌شوند. جالب اینکه نتایج یک مطالعه حاکی از توانایی...

سال‌هاست که درباره نرخ فریم دهی مطلوب میان گیمرها اختلاف نظر وجود دارد و در حالی که برخی مدعی هستند از یک حد به بعد دیگر تفاوتی ایجاد نمی‌کند، برخی دیگر از گیمرها می‌گویند متوجه تفاوت آن می‌شوند. جالب اینکه نتایج یک مطالعه حاکی از توانایی غیریکسان افراد در تشخیص نرخ فریم دهی است. بهتر است خودتان نتایج بسیار جالب را ببینید.

پژوهشگرها در کالج ترینیتی دوبلین دست به یک مطالعه زده‌اند تا در عمل نرخ فریم دهی قابل تشخیص توسط انسان را بررسی کنند. در این مطالعه به این موضوع پرداخته‌اند که چشم انسان قادر به تشخیص چند تصویر در ثانیه است و آیا نرخ آن در میان افراد مختلف یکسان است یا نه.

تفاوت نرخ فریم دهی در بین افراد مختلف

در این مطالعه از 80 داوطلب در بازه سنی 18 تا 35 سال خواسته شد به یک نور در حال چشمک زدن نگاه کنند تا بفهمند چه وقت دیگر از نظر آنها نور ثابت است و چشمک نمی‌زند.

نتایج نشان داد برخی افراد با عبور نرخ چشمک زدن نور از 35 بار در ثانیه، دیگر قادر به تشخیص تغییرات آن نیستند و تصور می‌کنند نور ثابت است. در طرف مقابل برخی افراد دیگر قادر به تشخیص بیش از 60 تصویر در ثانیه بودند. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم برخی پرندگان قادر به تشخیص بیش از 100 تصویر در ثانیه هستند.

نتایج یک مطالعه علمی: نرخ فریم دهی قابل تشخیص در افراد مختلف متفاوت است

به گفته Clinton Haarlem، کاندید دریافت PhD، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد احتمالاً افرادی که نرخ‌های بالاتر را تشخیص می‌دهند، قادر به تشخیص اطلاعات بصری بیشتری نیز هستند.

پروفسور کوین میشل، عصب‌شناس که بر انجام این مطالعه نظارت می‌کرد، می‌گوید از آنجایی که ما تنها به تجربه شخصی خودمان دسترسی داریم، تصور می‌کنیم دیگران هم دنیا را همانگونه می‌بینند، این در حالی است که شاید چنین نباشد. میشل افزود این مطالعه نشان داد برخی افراد دنیا را سریع‌تر می‌بینند.

در حال حاضر روشن نیست تفاوت در سرعت درک بصری چگونه بر زندگی روزمره ما تاثیر می‌گذارد. با این حال دور از انتظار نیست گیمرها یا حتی ورزشکارهایی که از این مزیت بهره می‌برند، در مقابل رقابت‌های کندتر برتری‌هایی داشته باشند. متاسفانه فعلاً نمی‌دانیم که این توانایی از طریق تمرین کردن بهبود می‌یابد یا نه. بررسی‌های بیشتر نشان داده تفاوتی از نظر سرعت درک بصری میان زن و مرد وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد