مشاهده بشقاب پرنده در حال حرکت بر فراز نیروگاه اتمی/ عکس


مشاهده بشقاب پرنده در حال حرکت بر فراز نیروگاه اتمی/ عکس

به تازگی فیلمی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک بشقاب پرنده مشکوک، در حال زیگ زاگ رفتن بالای یک نیروگاه هسته‌ای است؛ در واقع نور اشیا مرموز به طور مکرر بر فراز بزرگترین نیروگاه اتمی در هند مشاهده و موجب نگرانی شد.

تینا مزدکی: یک پلیس هندی، از یک نور درخشان که حرکات زیگ زاگی را در آسمان شب انجام می‌دهد، فیلمبرداری کرد. او از نگرانی خود در مورد اینکه این شی یک شی فرازمینی باشد می‌گوید و به نظر می‌رسد که او تنها کسی نیست که این نگرانی را دارد. صابر حسین، کارشناس برجسته بشقاب پرنده در هند، با حمایت کارشناسان نظامی سابق آمریکا، پس از چندین مشاهده غیرقابل توضیح در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای این کشور، خواستار اقدامات جدی‌تر شده است.

ویدیوی لرزان پلیس هندی یک نقطه درخشان را نشان می‌دهد که تقریباً در ارتفاع یک هواپیما پرواز می‌کند. ظاهرا این بشقاب پرنده به صورت زیگ زاگی حرکت می‌کرد بنابراین به نظر فیلمبردار، این شی با این نحوه حرکت نمی‌تواند یک هواپیما باشد. بر اساس مشاهدات، به نظر می‌رسد که این شی در جهت نیروگاه هسته‌ای کودانکولام ایستاده است و یا معلق است. همچنین ادعا شده است که این شی همیشه در این زمان دیده می‌شود، زمانی که هوا نه خیلی تاریک و نه خیلی روشن است.

در واقع این ادعا می‌تواند ناشی از حرکت مداوم دوربین باشد. البته گاهی اوقات سیاراتی مانند مشتری و عطارد یا ستاره سیروس به اشتباه به عنوان بشقاب پرنده گزارش شده‌اند. با این حال این سیارات توضیحی برای این فیلم که در ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی ثبت شده است، ارائه نمی‌دهند. در واقع نقشه آسمان در آن شب نشان می‌دهد که زهره در آن زمان کاملاً مبهم بوده است.

نیروگاه هسته‌ای در حدود ۵۰ مایلی جنوب تیرونلولی در قسمت جنوبی هند واقع شده است. تقریباً همزمان با رویت بشقاب‌پرنده، دیگران گزارش دادند که اشیاء پرنده ناشناس را در ساحل شرقی Neelankarai-Mahabalipuram در حومه چنای مشاهده کردند.

مشاهده بشقاب پرنده در حال حرکت بر فراز نیروگاه اتمی/ عکس

صابر حسین که متخصص بشقاب پرنده و مدیر انجمن هندی مطالعات بشقاب پرنده (INSUFOS) در چنای است، اولین کسی بود که ویدیو به دستش رسید. حسین در سال ۲۰۱۹ از دادگاه عالی هند درخواست کرد تا به مقامات هشدار دهد که گزارش‌های مربوط به فعالیت بشقاب پرنده در نزدیکی بزرگترین سایت‌های انرژی اتمی را رد نکنند. او گفت که این می‌تواند خطر یک جنگ هسته‌ای ناخواسته بین هند و همسایه‌اش پاکستان را که روابط حساسی دارند، به ویژه بر سر منطقه کشمیر ایجاد کند چراکه هر دو کشور دارای سلاح هسته‌ای هستند.

درخواست او توسط لو الیزوندو، مسئول سابق ضد جاسوسی ایالات متحده و بازرس یوفوهای پنتاگون، رابرت سالاس کارشناس نیروی هوایی ایالات متحده و دیگر کارشناسان بشقاب پرنده از آمریکا و اروپا تأیید شد. به گفته این کارشناس، بشقاب پرنده معمولاً از جهت نیروگاه کودانکولام می‌آید و گاهی به سمت آن می‌رود یا همان‌ جا ساکن می‌ماند.

مجموعه فضایی و آزمایشگاه آن در تپه ماهندراگیری در ایالت تامیل نادو به دلیل آزمایش سوخت موشک و سایر برنامه‌های فضایی مشهور است. این سایت در حدود یک ساعت دورتر از جایی که ویدئو را ثبت کرده بود واقع شده است. در واقع ویدئو فقط 10 روز پس از اینکه مدیر کل پلیس( بالاترین مقام پلیس هند)، از یک بشقاب پرنده در ساحل دریای موتوکادو در نزدیکی چنای عکس گرفت، ثبت شده است.

نیروگاه هسته‌ای کودانکولام

کار نیروگاه بحث برانگیز در مارس ۲۰۰۲ آغاز شد، اما پس از اعتراض ماهیگیران محلی به زودی با تاخیر مواجه شد. در طول سالیان متمادی، معترضان به نیروگاه، از جمله کودکان، با اتهامات جدی مواجه شده اند. تقریباً ۲۰۰ نفر دیگر از مخالفان نیروگاه هسته‌ای ساعت‌ها پس از شروع تظاهرات در پی ادامه کار روی دو راکتور بازداشت شدند.

در سال ۲۰۱۹، شرکت انرژی هسته‌ای این کشور وجود بدافزار خصمانه در شبکه اداری نیروگاه را تأیید کرد. این بدافزار به یک گروه هکر در کره شمالی مرتبط بود. در ایالات متحده، یک کارشناس یوفو پنتاگون مدعی شده است که مقامات ارشد او را از انتشار یافته‌های فوق محرمانه منع کرده‌اند؛ او پس از این گفته خود و افشاگری مبنی بر اینکه دولت ایالات متحده شواهد موجود در مورد بیگانگان را پنهان می‌کند، از کار خود کناره‌گیری کرد.

منبع: metro

۵۸۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1890707

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک