سلامت مردم، خط قرمز وزارت بهداشت


سلامت مردم، خط قرمز وزارت بهداشت

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت است، گفت: در ایام نوروز بخش اورژانس و درمان به صورت ۱۰۰ درصدی فعال بود و بیش از ۴ میلیون ویزیت و ۱۵۰ هزار عمل جراحی انجام شد.

سلامت مردم، خط قرمز وزارت بهداشت

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر بهرام عین اللهی در دیدار نوروزی با کارکنان، مدیران و معاونان وزارت بهداشت و سازمان‌های تابعه، ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاش‌های یکساله مجموعه وزارت بهداشت در راه خدمت رسانی به مردم، تصریح کرد: سال ۱۴۰۳ با دو بهار آغاز شد، بهار طبیعت و بهار دل‌ها. امیدوارم همانطور که بهار طبیعت باعث تحول و شکوفایی جهان می شود، خداوند متعال ما را یاری دهد تا همگام با طبیعت، این تحول را در درون خود نیز ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مستندسازی و اطلاع رسانی اقدامات مثبت و سازنده نظام سلامت به مردم، گفت: «پیگیری» و «ارزیابی»، دو موضوع مهمی است که در سال جدید به طور جدی به آن می‌پردازیم.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور شبانه روزی و فعال کادر بهداشت و درمان کشور در تعطیلات نوروز به منظور خدمت رسانی به مردم، یادآور شد: در این ایام بخش اورژانس و درمان به صورت ۱۰۰ درصدی فعال بود و بیش از ۴ میلیون ویزیت و ۱۵۰ هزار عمل جراحی انجام شد.

عین‌اللهی با اشاره به نامگذازی سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: رشد به معنای ارتقا از یک مرحله به مرحله بعدی است، اما جهش به معنای سرعت گرفتن اقدامات مثبت است. این جهش باید در تمام ابعاد از جمله آموزش، بهداشت، درمان، تحقیقات، پژوهش، توسعه و اخلاقیات اتفاق افتد.

وی با تاکید بر موضوع «کرامت بیمار» خاطرنشان کرد: تمام کارکنان حوزه سلامت در مراکز درمانی باید موضوع کرامت بیماران را رعایت کنند؛ چرا که محترم شمردن‌ شان انسانی افراد از جمله اولویت‌های ماست و امیدواریم همگام با توسعه، به مسائل اخلاقی و فرهنگی بیشتر توجه شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه روابط عمومی چراغ راه هر دستگاهی محسوب می‌شود، تاکید کرد: روابط عمومی معاونت ها، دانشگاه ها و سازمان های وزارت بهداشت باید بیش از پیش فعال باشند و دستاوردهای حوزه مرتبط خود را به صورت مداوم منعکس و منتشر کنند.

وی ادامه داد: فرصت خدمت کوتاه است و باید این فرصتی که خداوند متعال عنایت کرده، برای خدمت به مردم نهایت بهره را ببریم و اقداماتی مثبت و ماندگار برجای بگذاریم؛ به عبارتی باید بتوانیم از فرصت خدمت را به فصل شکوفایی و تجلی کارهای ماندگار مبدل کنیم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و اقداماتی که در طول سال‌های پس از انقلاب در کشور انجام شده، غالبا در مسیر خدمت رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار جامعه بوده است. از جمله، خدمات بیمه سلامت در این مسیر، ابعاد و آثار ماندگاری داشته است؛ چراکه ۵ دهک جامعه از این طریق بیمه شدند و هیچ بیمار مستضعفی از هیچ خدمت درمانی باز نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت محسوب می شود، افزود: مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی باید با یکدیگر هماهنگ و همدل باشند و در جهت خدمت به مردم کار کنند؛ چرا که برنامه های مهم وزارت بهداشت از جمله سلامت خانواده و جوانی جمعیت جز با هماهنگی و انسجام در مجموعه نظام سلامت کشور، حاصل نمی شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت طب ایرانی، گفت: با احیای طب ایرانی می توانیم فرهنگ استفاده بیش از حد از داروهای شیمیایی را اصلاح کنیم؛ به ویژه آن که بسیاری از بیماری ها بدون استفاده از داروهای شیمیایی قابل کنترل و درمان است.

عین‌اللهی در پایان با بیان اینکه باید نگاه‌مان مستقیم، رو به جلو و به سوی آینده باشد، تاکید کرد: تمام حوزه ها باید بر اهداف‌شان تمرکز کنند و از حواشی بپرهیزند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار