وقوع زمین‌لرزه بی‌سابقه 7.2 ریشتری در تایوان


وقوع زمین‌لرزه بی‌سابقه 7.2 ریشتری در تایوان

زلزله‌ای به قدرت ۷.۲ ریشتر جزیره تایوان را به لرزه درآورد و ۴ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت.

وقوع زمین‌لرزه بی‌سابقه 7.2 ریشتری در تایوان

به گزارش راهبرد معاصر. زلزله‌ای بی‌سابقه دستکم در 25 سال گذشته با قدرت 7.2 ریشتر صبح امروز چهارشنبه تایوان را به لرزه درآورد و باعث هشدارهای اولیه سونامی در جنوب ژاپن و فیلیپین شد که بعد به توصیه تبدیل شد.

دولت تایوان اعلام کرد چهار نفر در شهرستان کوهستانی و کم جمعیت شرقی هوالین نزدیک کانون زلزله جان باختند و بیش از 50 نفر زخمی شدند.به گفته سازمان مرکزی هواشناسی تایوان، پس‌لرزه‌ها همچنان در تایپه احساس می‌شود و بیش از 50 مورد ثبت شده است.


سازمان آتش‌نشانی تایوان اعلام کرد که حداقل 26 ساختمان بر اثر لرزش فروریخته که بیش از نیمی از آن‌ها در هوالین بوده است.

در پی این زمین‌لرزه، سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد که چند موج کوچک سونامی به بخش‌هایی از استان جنوبی اوکیناوا در این کشور رسید؛ اما هشدار سونامی قبلی را کاهش داد. شدت این زمین‌لرزه 7.7 ریشتر اعلام شد.آژانس لرزه‌نگاری فیلیپین هم هشداری برای ساکنان مناطق ساحلی چند استان صادر کرد و از آن‌ها خواست به مناطق مرتفع بروند.

تایوان هم هشدار سونامی صادر کرد، اما هیچ خسارتی از آن گزارش نکرد و مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام در هاوایی بعد اعلام کرد که خطر آسیب ناشی از امواج سونامی از بین رفته است.رسانه‌های چین هم اعلام کردند که این زلزله در استان فوجیان احساس شد و برخی شاهدان عینی گفتند که در شانگهای نیز حس شده است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی