کوالکام می‌گوید Core Ultra اینتل هیچ شانسی مقابل Snapdragon X Elite ندارد


کوالکام می‌گوید Core Ultra اینتل هیچ شانسی مقابل Snapdragon X Elite ندارد

کوالکام ادعا می‌کند پردازنده لپ‌تاپ Snapdragon X Elite این کمپانی در بنچمارک Geekbench 6 سریع‌ترین پردازنده‌های اینتل و AMD را به راحتی شکست می‌دهد و حتی مدل‌های پرچمدار Core i7-13700HX، Core i9-13900H و Ryzen 9 8945HS هم جلودار اعجوبه کوالکام...

کوالکام ادعا می‌کند پردازنده لپ‌تاپ Snapdragon X Elite این کمپانی در بنچمارک Geekbench 6 سریع‌ترین پردازنده‌های اینتل و AMD را به راحتی شکست می‌دهد و حتی مدل‌های پرچمدار Core i7-13700HX، Core i9-13900H و Ryzen 9 8945HS هم جلودار اعجوبه کوالکام نیستند. در صورتی که این اعداد درست باشند، اینتل و AMD باید حسابی نگران شوند.

برخلاف ادعاهای پیشین کوالکام که مربوط به مقایسه Snapdragon X Elite با محصولات قدیمی‌تر اینتل بود، این بار این کمپانی اقدام به مقایسه پردازنده لپ‌تاپ جدید خود با مدل 16 هسته‌ای Core Ultra 9 155H نموده است.

کوالکام می‌گوید Core Ultra اینتل هیچ شانسی مقابل Snapdragon X Elite ندارد

ظاهراً کوالکام ادعا می‌کند پردازنده لپ‌تاپ اسنپدراگون ایکس الیت این کمپانی در تست تک‌هسته‌ای بنچمارک Geekbench 6 به رغم مصرف 65 درصد انرژی کمتر، 51 درصد سریع‌تر از بهترین پردازنده اینتل است. کوالکام در تست چند‌هسته‌ای Geekbench 6 نیز مدعی برتری 41 درصدی با وجود 58 درصد مصرف کمتر انرژی شده است که اگر درست باشد، حسابی گرد و خاک به پا می‌کند. نتایج یاد شده مربوط به مقایسه Snapdragon X Elite با Core Ultra 9 155H است.

در همین رابطه بخوانید:

- پردازنده لپ تاپ Snapdragon X Elite در بنچمارک جدید خون به پا کرد!
- پردازنده لپ تاپ Snapdragon X Elite در بررسی‌های مستقل شگفتی ساز شد؛ قوی‌تر از Radeon 780M

همچنین کوالکام ادعا کرده هسته‌های Oryon بکار رفته در Snapdragon X Elite به میزان 22 درصد در بنچمارک Geekbench 6.2 سریع‌تر از Apple M3 هستند.

به این ترتیب اگر ادعاهای منتسب به کوالکام درست باشد، Snapdragon X Elite از هر دو پرچمدارهای لپ‌تاپ اینتل و AMD قوی‌تر و بسیار کم‌مصرف‌تر است. هرچند این نتایج بسیار نویدبخش به نظر می‌رسد، اما نباید فراموش کرد بنچمارک Geekbench 6 نمی‌تواند بازتاب دهنده عملکرد در دنیای واقعی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی