کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت جدید خبر داد + تصویر


کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت جدید خبر داد + تصویر

آژانس تلگراف مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز سه شنبه بر پرتاب موشک بالستیک میان برد جدید به نام Hwasongpo-16B با کلاهک مافوق صوت نظارت داشت.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داده بود که کره شمالی یک موشک بالستیک مافوق صوت جدید میان برد جدید را با موفقیت آزمایش کرده است. در همان زمان، آژانس مدعی شد که موشک هواسونگ-16 پرتاب شده است.
این خبرگزاری گفت: "در 2 آوریل، کیم جونگ اون بر اولین پرتاب آزمایشی نوع جدیدی از موشک بالستیک میان برد سوخت جامد، Hwasongpo-16B، مجهز به کلاهک مافوق صوت جدید توسعه یافته نظارت کرد."
همانطور که اشاره شد، رهبر کره شمالی را کیم جونگ سیک، معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کره همراهی می کرد.
به گفته خبرگزاری، این موشک 1000 کیلومتر پرواز کرد.
این خبرگزاری همچنین عکس هایی از پرتاب موشک و همچنین کیم جونگ اون که این فرآیند را رهبری می کرد منتشر کرد. این عکس‌ها رهبر کره شمالی را نشان می‌دهد که موشک جدید را بازرسی می‌کند و به گفته KCNA، در پست فرماندهی، از آنجا دستور پرتاب را صادر کرده است.
صبح روز سه شنبه یونهاپ به نقل از ارتش گزارش داد که کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است. به گفته وزارت دفاع ژاپن، موشک بالستیک شلیک شده توسط کره شمالی 650 کیلومتر پرواز کرد و به حداکثر ارتفاع 100 کیلومتر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی