پاسخ ایران به صهیونیست‌ها قطعی و سخت خواهد بود


پاسخ ایران به صهیونیست‌ها قطعی و سخت خواهد بود

تقوی گفت: صهیونیست‌ها اکنون با اقداماتی مانند ترور مقامات رسمی ایران آن هم در مکان دیپلماتیک ریسک کرده و سعی می‌کنند که زمین بازی را عوض کنند.

علیرضا تقوی کارشناس مسائل بین الملل در ارتباط با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان اظهار کرد: اگر بخواهیم این رفتار مذبوحانه و به دور از قواعد و قوانین بین المللی اسرائیل نگاه کنیم باید به شرایط کنونی آن‌ها نگاه کنیم. اسرائیل وارد هفتمین ماه جنگ در غزه می‌شود و در این جنگ به هیچ کدام از اهداف خودش نرسیده، نه اسرا را آزاد کرده و نه توانسته غزه و حماس را مثلا نابود کند. مردم نیز همچنان به حمایت از حماس ادامه می‌دهند و کوتاه نمی‌آیند. از طرفی در جبهه شمال با حزب الله لبنان درگیر است و تلفات زیادی داده است. از عراق و یمن مرتب مورد اصابت موشک قرار گرفته است؛ لذا رژیم صهیونیستی با بحران بزرگی رو به رو شده است و خطر بقا را حس کرده است.

وی ادامه داد: از طرفی ایالات متحده نیز پیام‌هایی داده است که خواستار بدتر شدن شرایط در منطقه نیست و به نوعی صهیونیست‌ها اکنون احساس می‌کنند که پشتشان در منطقه خالی شده و در این شرایط سعی می‌کنند با اقداماتی مانند ترور مقامات رسمی ایران آن هم در مکان دیپلماتیک ریسک کرده و زمین بازی را عوض کند و بحران‌های داخلی خود را به خارج منتقل کند و سطح تنش‌ها را به گونه‌ای افزایش دهد که آمریکا را نیز وارد میدان کند.

پاسخ ایران به صهیونیست‌ها قطعی و سخت خواهد بود

وی درباره پیامد‌های این اتفاق اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در این ۶ ماه نشان داده که به هیچ کدام از قواعد بین المللی پایبند نیست و آن‌ها را اجرا نمی‌کند و الان هم نباید انتظار داشته باشیم با توجه به حمایت آمریکا از آن‌ها سازمان ملل قطعنامه و بیانه محکمی بر علیه صهیونیست‌ها بدهد. اما به دلیل آن که صهیونیست‌ها به سفارت ایران حمله کردند و مقامات ایران را به شهادت رساندند باید قطعا پاسخ بگیرند و قطعا پاسخ نیز محکم خواهد بود. مقامات رسمی ما اذعان کردند که پاسخ قطعی می‌دهند و حتی به آمریکایی‌ها نیز پیغام محکم ایران داده شده و این پاسخ بسیار محکم و قاطع خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی