پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 15 فروردین 1403


پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 15 فروردین 1403

شاخص کل بازار سرمایه امروز بیش از ۱۵ هزار واحد کاهش یافت و به رقم دو میلیون و ۲۴۵ هزار واحد رسید.

بازار بورس امروز با افت مواجه شد؛ بطوریکه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در روز سه شنبه ۱۵ هزار و ۷۲۶ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۲۴۵ هزار و ۴۴۵ واحد ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۳۸۱ واحد کاهش پیدا کرد و به ۷۵۹ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 15 فروردین 1403

روز سه شنبه بیش از ۴۸۷ هزار معامله به ارزش ۶۳۰۹ میلیارد تومان در بازار بورس انجام شد.

فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. از نمادهای پر تراکنش نیز وب، خودرو و شستا بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

امروز فرابورس ایران نیز ۳۴۶ واحد از ارزش خود را از دست داد و به ۲۵ هزار و ۶۳۳ واحد رسید.

بیش از ۲۳۹ هزار معامله در فرابورس انجام شد که ارزش آن بالغ بر ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود.

خاور، آریان و وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. نمادهای پرتراکنش نیز فنر، خاور و فزر بودند.

بازار سرمایه امروز حال و روز خوشی نداشت که این سرخ پوشی را می‌توان واکنشی به اتفاقات دیروز دمشق دانست. پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 15 فروردین 1403 چگونه است؟

بازار سرمایه امروز شروع سراسر سرخی داشت؛ به طوری که حتی نمادهایی از جمله خودرو و خگستر در نزدیکی‌های صف فروش نیز قرار گرفتند. همچنین در ابتدای بازار، بیش از 90 درصد سهام بازار سرخ پوش شدند.

با گذشت حدود 30 دقیقه، هیجان فروش تا حد زیادی در بازار فروکش کرد و حتی نمادهای خودرو و خساپا سبزپوش شدند. صف فروش در نماد ذوب نیز برچیده شد. در ادامه، سایر نمادهای بزرگ و تاثیرگذار بازار متعادل معامله شدند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با بیش از 15 هزار واحد افت، به سطح دو میلیون و 245 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز بیش از 10 هزار واحد افت داشت.

نماد وبصادر همانند روزهای گذشته توانست در گروه بانکی پیش رو باشد. سهام بانک صادرات حدود یک درصد بالاتر از قیمت پایانی به معاملات خود پایان داد. در گروه فلزات اساسی، فولاد و فملی معاملات قابل توجهی داشتند و توانستند سبزپوش شوند. همچنین در گروه پالایشی نیز شپنا و شبندر در محدوده صفر تابلو به معاملات شان پایان دادند.

پیش بینی بورس فردا

با توجه به وضعیت معاملات امروز بازار سهام، به نظر می رسد فردا بازار بهتری را شاهد باشم. البته با توجه به ریسک های سیستماتیک موجود، نمی توان انتظار بازاری سراسر سبز را داشته باشیم.

پیش بینی می‌شود فردا آغاز بازار متعادل باشد؛ اگرچه فشار فروش حداقل در چند دقیقه ابتدایی دور از ذهن نیست، اما هر چقدر که به سمت اواسط بازار و نیمه دوم معاملات برویم، اندک فشار فروش نیز کاسته شده و شمار نمادهای مثبت در بازار افزایش یابد.

در معاملات فردا نیز نمادهای شاخص ساز می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و بازار را به سمت سبزپوشی هُل بدهند.

از طرفی دیگر، رسیدن دلار در بازار آزاد به نرخ 63 هزار تومان و رشد قیمت طلا، می‌تواند محرکی دیگر برای رشد بازار سرمایه باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی