پردازنده لپ تاپ Snapdragon X Elite در بنچمارک جدید خون به پا کرد!


پردازنده لپ تاپ Snapdragon X Elite در بنچمارک جدید خون به پا کرد!

تازه‌ترین نتایج بنچمارک پردازنده Snapdragon X Elite کوالکام منتشر شده و به نظر می‌رسد که با تراشه‌ای بسیار قدرتمندتر از انتظار سروکار خواهیم داشت. در بنچمارک‌های جدید این پردازنده توانسته تا 49 درصد قدرتمندتر از تست‌های قبلی عمل کند....

تازه‌ترین نتایج بنچمارک پردازنده Snapdragon X Elite کوالکام منتشر شده و به نظر می‌رسد که با تراشه‌ای بسیار قدرتمندتر از انتظار سروکار خواهیم داشت. در بنچمارک‌های جدید این پردازنده توانسته تا 49 درصد قدرتمندتر از تست‌های قبلی عمل کند.

پردازنده پرچمدار بعدی کوالکام برای نوت‌بوک‌ها دوباره در پایگاه داده اپلیکیشن بنچمارک Geekbench 6 و این بار توانسته نتایج قابل توجهی‌تری نسبت به قبل ثبت کند.

پردازنده لپ تاپ Snapdragon X Elite در بنچمارک جدید خون به پا کرد!

البته در نظر داشته باشید که تازه‌ترین نتایج بنچمارک پردازنده Snapdragon X Elite در تاریخ 1 آوریل (روزی که با دروغ آوریل یا دروغ 13 همراه است) منتشر شده است. بنابر این، تا زمان تایید رسمی آن‌ها توسط منابع خبری موثق نباید از داده‌های منتشر شده به عنوان اطلاعات قابل استناد استفاده کرد.

جهش عملکرد Snapdragon X Elite نسبت به بنچمارک‌های قبلی

با این وجود، پردازنده موجود در یک لپ‌تاپ معرفی نشده ساخت Lenovo با شماره مدل 48410UV0100 و همان تنظیمات مرتبط با مصرف انرژی قبلی (گزینه Balanced در تنظیمات Power Plan سیستم‌عامل) توانسته امتیاز قابل توجه 2427 برای تست‌های تک هسته‌ای و امتیاز خیره‌کننده 14254 برای تست‌های چند هسته‌ای را به ثبت برساند.

پردازنده لپ تاپ Snapdragon X Elite در بنچمارک جدید خون به پا کرد!

این SoC پیش از این توانسته بود برای تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 1628 و 11392 را کسب کند. این ارقام به معنای بهبود عملکرد 49 درصدی پردازنده کوالکام نسبت به تست‌های قبلی است.

به گزارش Wccftech، برای این تفاوت امتیاز دلایل منطقی وجود دارد. به عنوان مثال، اپلیکیشن بنچمارک گیک‌بنچ 6 حالا برای پلتفرم Snapdragon X Elite بهینه‌تر از قبل شده است.

پردازنده لپ تاپ Snapdragon X Elite در بنچمارک جدید خون به پا کرد!

در کنار پیشرفت‌های نرم‌افزار، ممکن است لپ‌تاپ لنوو مورد بحث به راهکارهای خنک‌سازی پیشرفته و قوی مجهز شده است؛ هرچند که بنچمارک Geekbench 6 بسیار کوتاه بوده و حتی یک مک‌بوک ایر M3 که فاقد فن در سیستم خنک‌کننده خودش است هم می‌تواند نتایج قابل قبولی را به ثبت برساند.

در همین رابطه بخوانید:

- پردازنده لپ تاپ Snapdragon X Elite در بررسی‌های مستقل شگفتی ساز شد؛ قوی‌تر از Radeon 780M

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که نشان می‌داد پردازنده Snapdragon X Elite می‌تواند با محدودیت توان 23 وات و 80 وات کار کند. با این وجود، در پایگاه داده گیک‌بنچ چیزی به جز استفاده از گزینه Balanced در رابطه با این موضوع عنوان نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا