زکات به عنوان یک رحمت الهی باید تبیین شود


زکات به عنوان یک رحمت الهی باید تبیین شود

به گزارش رکنا ازلرستان، فرهاد زیویار چهاردهم فرودین ماه در جلسه شورای زکات استان، عنوان کرد: زمانی که رحمت خداوند در قالب افزایش روزی متوجه انسان می شود، با دست گیری از نیازمندان در قالب زکات...

به گزارش رکنا ازلرستان، فرهاد زیویار چهاردهم فرودین ماه در جلسه شورای زکات استان، عنوان کرد: زمانی که رحمت خداوند در قالب افزایش روزی متوجه انسان می شود، با دست گیری از نیازمندان در قالب زکات می توان جواب این مغفرت الهی را داد.

وی با اشاره به تکرار کلمه زکات به تعداد 59 بار در قرآن و وجود چند هزار روایت و حدیث در این مورد، تصریح کرد: زکات به عنوان یک اصل اساسی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار اظهار کرد: زکات باید در کنار نماز، روزه و خمس فرهنگ سازی شود.

زیویار گفت: فرهنگ سازی در خصوص زکات نه تنها اثر مستقیم را در افراد خواهد داشت بلکه اثرات بلندمدت و معنوی را نیز در فضای جامعه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: وظیفه ی اساسی در این بین تبلیغ، ترویج و گسترش فرهنگ این اصل است.

استاندار در این جلسه همچنین به جنایت روز گذشته ی رژیم منحوس صهیونیستی در مورد به شهادت رساندن چندتن از سرداران رشید سپاه اسلام در کنسولگری ایران در سوریه اشاره و عنوان کرد: این رژیم جعلی با این اقدام سخیف خود نشان داد که نفس های آخر خود را می کشد و با این حرکات قصد دارد خود را از فشار نجات دهد.

زیویار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با جلو بردن نهضت مقاومت هر روز عرصه را بر این رژیم جنایتکار تنگ تر کرده و به یاری خداوند که به زودی خفه و از صحنه ی روزگار محو خواهد شد.

وی ابراز کرد: رژیم صهیونیستی بیش از 70 سال است با در پیشگیری تفکر شیطانی و دشمنی با اسلام با هماهنگی نظام جنایتکار سلطه در قالب یک سازوکار شبیه به پادگان نظامی شکل گرفته است که با اقدام ارزشمند در قالب عملیات طوفان الاقصی توسط نهضت مقاومت اساس آن به هم ریخته و پایه های آن به شدت متزلزل شده اند.

مهدی زکی‌پور/لرستان


زکات به عنوان یک رحمت الهی باید تبیین شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت رفع شد