وقوع 97 هزار تصادف در 19 روز گذشته


وقوع 97 هزار تصادف در 19 روز گذشته

معاون عملیات پلیس راهور از وقوع ۹۷ هزار تصادف طی ۱۹ روز گذشته خبر داد.

وقوع 97 هزار تصادف در 19 روز گذشته

به گزارش راهبرد معاصر، سردار محمدباقر سلیمی معاون عملیات پلیس راهور گفت: ۹۷ هزار تصادف در ۱۹ روز گذشته در کشور رخ داده است.

وی افزود: همچنین ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه که برای سفر نوروزی از استان تهران خارج شده‌اند هنوز به استان بازنگشته‌اند.

وی در خصوص علت اصلی تصادفات گفت: ۴۴ درصد از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو اتفاق می‌افتد که ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، ۲۰ درصد به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه که ناشی از سرعت غیر مجار، ۸ درصد به دلیل سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ است که باعث تصادفات شدید و ۶ درصد تغییر ناگهانی مسیر و عدم رعایت مقررات است که این ۴ عامل اصلی ۷۸ درصد تصادفات به خودش اختصاص داده است.

سردار سلیمی با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند تا روز گذشته، حدود ۵۱۲ میلیون تردد در جاده‌ها ثبت شده است، افزود: این رقم روزانه به طور متوسط به حدود ۲۶.۵ میلیون تردد رسیده و این آمار تردد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: حدود ۱ میلیون وسیله نقلیه خارج از استان خودشان هستند که بیش‌ترین سهم مربوط به کلان شهر تهران است همچنین انباشت وسیله نقلیه در گیلان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و حتی نوار ساحلی جنوب کشور داریم که پیش بینی می‌شود روزهای پایانی هفته شاهد ترافیک سنگین باشیم./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی