سامسونگ اولین تراشه‌های حافظه DRAM سه‌بعدی را تولید خواهد کرد


سامسونگ اولین تراشه‌های حافظه DRAM سه‌بعدی را تولید خواهد کرد

سامسونگ به تازگی تصمیم گرفته در زمینه حافظه‌های DRAM یک گام به جلو برداشته و اولین حافظه DRAM سه‌بعدی (3D DRAM) را تولید کند. گرچه این فناوری همچنان در مراحل اولین خود قرار دارد، اما تخمین زده شده که تا سال 2028 ارزش بازار آن به 100 میلیارد...

سامسونگ به تازگی تصمیم گرفته در زمینه حافظه‌های DRAM یک گام به جلو برداشته و اولین حافظه DRAM سه‌بعدی (3D DRAM) را تولید کند. گرچه این فناوری همچنان در مراحل اولین خود قرار دارد، اما تخمین زده شده که تا سال 2028 ارزش بازار آن به 100 میلیارد دلار خواهد رسید.

طی ماه‌های گذشته سکوت ترسناکی در صنعت حافظه‌های DRAM شکل گرفته بود و ظاهراً شرکت‌های تولید‌کننده مشغول مبارزه با شرایط مالی سختی بودند که به دلیل موجودی بسیار زیادی و تقاضای پایین مصرف‌کنندگان شکل گرفته بود.

سامسونگ اولین تراشه‌های حافظه DRAM سه‌بعدی را تولید خواهد کرد

حالا به نظر می‌رسد که این وضعیت دستخوش تغییرات مثبتی شده و سرانجام غول‌های فناوری توانسته‌اند بر روی تحقیق و توسعه نسل بعدی تمرکز کنند. این بار، سامسونگ وارد عمل شده و پروژه حافظه DRAM سه‌بعدی (3D DRAM) را به نمایش گذاشته است که انتظار می‌رود در سال آینده وارد مرحله اجرایی شود.

بر اساس تصاویر و اسلاید‌هایی که در فضای مجازی افشا شده‌اند، صنعت DRAM در حال حرکت به سمت فناوری ساخت کم‌تر از 10 نانومتر است.

تراشه‌های DRAM نسل جدید با ظرفیت 100 گیگابایت!

به گزارش Wccftech، در این راستا سامسونگ تصمیم گرفته برای شکستن بن‌بست موجود در نوآوری‌های حوزه DRAM دو روش جدید به نام‌های ترانزیستورهای کانال عمودی و DRAMهای پشته‌ای (سه‌بعدی) را معرفی کند که هر شامل نحوه قرارگیری کامپوننت‌ها هستند و در نهایت به کاهش فضای اشغال شده توسط آن‌ها و عملکرد بالاتر ختم می‌شوند.

سامسونگ اولین تراشه‌های حافظه DRAM سه‌بعدی را تولید خواهد کرد

مفهوم DRAM انباشته شده یا سه‌بعدی در واقع به سامسونگ اجازه می‌دهد تا نسبت «فضای ذخیره‌سازی به مساحت» بالاتری را به دست آورده و بتواند ظرفیت تراشه‌های DRAM را تا 100 گیگابایت نیز افزایش دهد.

در همین رابطه بخوانید:

- DRAM چیست؟ عملکرد حافظه DRAM در GPU و RAM چگونه است؟

با این اوصاف، پیش‌بینی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که بازار 3D DRAM تا سال 2028 به رقم سرسام‌آور 100 میلیارد دلار خواهد رسید. گرچه DRAM سه‌بعدی یک پیشرفت چشمگیر در صنعت به شمار آمده و سامسونگ اکنون نقش یک پیشرو را برعهده گرفته است، اما باید در نظر داشته باشید که این طرح همچنان در مراحل اولیه خود قرار داشته و با عرضه محصولات واقعی فاصله داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل