کشته های سوانح رانندگی نوروز کرمان به 74 نفر رسید


کشته های سوانح رانندگی نوروز کرمان به 74 نفر رسید

به گزارش رکنا، سرهنگ امین غفوری معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان گفت: همچنین از مجموع این حوادث، تعداد ۶۰ تصادف مرگبار ، ۵۴۰ مورد جرحی و ۱۳۳ تصادف خسارتی بوده است. وی با...

به گزارش رکنا، سرهنگ امین غفوری معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان گفت: همچنین از مجموع این حوادث، تعداد ۶۰ تصادف مرگبار ، ۵۴۰ مورد جرحی و ۱۳۳ تصادف خسارتی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی های حوادث رانندگی ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۲ درصدی دارد اظهار داشت: به طور کلی حوادث رانندگی استان کرمان در این بازه زمانی ۱۸ درصد، تعداد تصادف جرحی یک درصد و سوانح خسارتی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان عنوان کرد: میزان ۳۷۹ حادثه رانندگی درون شهرها اتفاق افتاد که از این میزان هفت تصادف فوتی، ۲۹۲ جرحی و ۸۰ مورد خسارتی بوده و این حوادث در مجموع منجر به فوت هشت نفر و مصدومیت ۳۴۱ نفر شد.

وی ادامه داد: در جاده های استان کرمان نیز ۳۵۴ حادثه رانندگی اتفاق افتاد که از این میزان ۵۳ حادثه رانندگی فوتی، ۲۴۸ جرحی و ۵۳ مورد خسارتی بودند و در این حوادث نیز ۶۷ نفر جان باختند و ۳۷۳ نفر مجروح شدند.

سرهنگ غفوری با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد حوادث رانندگی استان کرمان در محدوده شهرها و بیش از ۴۸ درصد در خارج از شهرهای استان اتفاق افتاده اظهارداشت: ۱۱ درصد فوتی ها در درون شهرها و ۸۹ درصد در جاده ها بوده است.

به گفته وی شمار بیشتر تعداد فوتی های حوادث در جاده های استان کرمان به نسبت شهرها به علت شدت بیشتر این حوادث در جاده ها بوده است.

سرهنگ غفوری اضافه کرد: خستگی و خواب آلودگی، توجه نکردن به جلو، سرعت غیرمجاز، تغییر ناگهانی مسیر و رعایت نکردن مقررات رانندگی از عوامل اصلی حوادث رانندگی در استان کرمان بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس همچنان در جاده های استان کرمان به نحوی دیگر ادامه دارد گفت: همکاران ما در فراجا به صورت ۱۰۰ درصدی پای کار آمدند و این طرح تا پایان تعطیلات با شدت بیشتری ادامه دارد.

چند توصیه به مسافران نوروزی

وی به مسافران نوروزی و رانندگان توصیه کرد: افرادی که هنوز به مقصد برنگشته اند، زمان حرکت خود را به روزهای پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) موکول نکنند و برای بازگشت، زودتر برنامه ریزی کنند؛ همچنین این افراد پیش هر تصمیمی برای حرکت، استراحت کافی را مدنظر قرار دهند.

سرهنگ غفوری با اشاره به شرایط آب و هوایی افزود: به طور نمونه دیشب در گردنه کفنوییه شاهد بارش برف بودیم؛ رانندگان و مسافران با توجه به احتمال بارندگی در استان کرمان طی روزهای آتی با دقت بیشتری رانندگی کنند.

وی ادامه داد: رانندگان و مسافران بایستی بدانند که ۶۰ درصد حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتری مقصد(شهرها) اتفاق می افتد و این مسافت باید زنگ خطری برای رانندگان باشد تا با دقت بیشتر در طول مسیر به‌ویژه در نزدیکی شهرها رانندگی کنند.


کشته های سوانح رانندگی نوروز کرمان به 74 نفر رسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


2 عکس شیک المیرا شریفی خارج از صدا و سیما ! / خانم مجری هنوز ممنوع التصویر است !