ترافیک روان در جاده های کشور/ جان باختن 769 نفر در تصادفات


ترافیک روان در جاده های کشور/ جان باختن 769 نفر در تصادفات

جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از ترافیک روان در جاده های کشور خبر داد و گفت: متاسفانه تا امروز صبح ۷۶۹ نفر در تصادفات جان باختند.

به گزارش مشرق، سرهنگ سیاوش محبی جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها گفت: امروز ترافیک روان در اکثر محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور وجود دارد و هیچ گره ترافیکی وجود ندارد.

وی افزود: امسال مردم با کمترین ترافیک کوتاه‌ترین زمان حتی در استان‌های شمالی که به دلیل محدودیت ظرفیت تردد ترافیک‌های سنگین به وجود می‌آمد رفت و آمد ها راحت بود و محدودیت‌هایی ایجاد کردیم هیچ گره ترافیکی نداشتیم.

سرهنگ‌محبی گفت: توصیه می‌کنیم عزیزانی که در حال هنوز بازگشت به سمت شهر و مقصد خودشان هستند بازگشت شأن را موکول به روزهای آخر هفته یعنی پنجشنبه و جمعه نکنند، مطمئناً پنچ شنبه و جمعه بار ترافیکی سنگینی خواهیم داشت و توصیه می‌کنیم به تدریج برگردند.

وی ادامه داد: به علت روان بودن ترافیک از امروز سرعت‌ها افزایش پیدا می‌کند حتماً رانندگان با سرعت مجاز در جاده‌ها حرکت کنند و برای رسیدن به مقصد عجله و شتاب نداشته باشند و استراحت در طول مسیر فراموش نشود و سرنشینان توجه کامل به راننده داشته باشند.

سرهنگ محبی گفت: متأسفانه تا امروز صبح ۷۶۹ نفر در اثر تصادفات جان باختند، ۲۰ هزار ۲۱۴ نفر مجروح شدند. از ابتدای طرح نوروزی ۲۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: استان‌های پرحادثه همچنان کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان است به علت اینکه جاده این استان‌ها کویری است خستگی و خواب آلودگی بالا است و متأسفانه رانندگان رعایت نمی‌کنند به همین دلیل این استان‌ها بیشترین حوادث رانندگی به خوشان اختصاص داده‌اند.

وی گفت: بیشتر ساعات تصادف ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۲۰ به وقوع پیوسته که ساعت خستگی است و راننده باید استراحت کند و خواهشی که داریم این است که رانندگان این ساعات را برای استراحت انتخاب کنند.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال میامی - بوستون 11 اردیبهشت 1403