رسانه: اروپا به آمریکا وابسته بوده و قدرت دفاع از خود را ندارد


رسانه: اروپا به آمریکا وابسته بوده و قدرت دفاع از خود را ندارد

روزنامه اسپانیایی Vanguardia می نویسد یکی از تهدیدات اروپا وابستگی شدید آن به ایالات متحده است که بدون آن نمی تواند از خود دفاع کند و بنابراین مشخص نیست که آیا هرگز قادر به تحقق این امر خواهد بود یا خیر.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته این نشریه، رهبران اروپایی از وجود دو تهدید "آگاه هستند" که نمی توانند آنها را کنترل کنند. اولین موردی که آنها در نظر می گیرند تهدید ادعایی روسیه است. دوم "وابستگی شدید آنها به ایالات متحده" می باشد.
این نشریه می‌گوید: "کشورهای اروپایی هنوز نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند و مشخص نیست که آیا هرگز به این هدف خواهند رسید یا خیر.
اخیراً ایده هایی در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین اتحاد و روسیه به طور فزاینده ای در غرب شنیده می شود. کرملین بارها خاطرنشان کرده است که روسیه تهدیدی ایجاد نکرده و کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، روسیه به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره کرده است. این ائتلاف در حال گسترش تحرکات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای اتحاد در اروپا ابراز نگرانی کرده است. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه همچنان برای گفتگو با ناتو باز است، اما بر مبنای یکسان، در حالی که غرب باید مسیر نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در مصاحبه با روزنامه نگار آمریکایی تاکر کارلسون، به تفصیل توضیح داد که مسکو قرار نیست به کشورهای ناتو حمله کند، این بی معنی است. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما "افراد باهوش به خوبی درک می کنند که این موضوعی جعلی است." پوتین افزود: "کشورهای غربی فهمیدند که شکست استراتژیک روسیه در مناقشه با اوکراین غیرممکن است، بنابراین آنها باید به گام های بعدی خود فکر کنند، در حالی که روسیه آماده گفتگو است."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضبا...