هوش مصنوعی DrugGPT به عنوان متخصص در تجویز دارو از راه رسید


هوش مصنوعی DrugGPT به عنوان متخصص در تجویز دارو از راه رسید

محققان دانشگاه آکسفورد به تازگی از یک چت‌بات قدرتمند به نام DrugGPT رونمایی کرده‌اند که در زمینه تجویز دارو و ارائه توضیحات پیرامون نسخه‌های پزشکی مختلف تبحر دارد. در تست‌های مختلف، این AI عملکردی قابل‌رقابت با متخصصان انسانی از خود به نمایش...

محققان دانشگاه آکسفورد به تازگی از یک چت‌بات قدرتمند به نام DrugGPT رونمایی کرده‌اند که در زمینه تجویز دارو و ارائه توضیحات پیرامون نسخه‌های پزشکی مختلف تبحر دارد. در تست‌های مختلف، این AI عملکردی قابل‌رقابت با متخصصان انسانی از خود به نمایش گذاشته است.

هوش مصنوعی یک فناوری نوپا اما در حال پیشرفت محسوب می‌شود که هر روز جنبه‌ها و کاربردهای بیشتری از آن فاش می‌شود.

هوش مصنوعی DrugGPT به عنوان متخصص در تجویز دارو از راه رسید

در تازه‌ترین مورد، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد یک ابزار مبتنی بر AI جدید به نام DrugGPT را معرفی کرده‌اند که در زمینه حل مسائل مرتبط با نسخه دارویی تبحر دارد.

این هوش مصنوعی با ارائه دیدگاه در رابطه با داروهای تجویز شده و اطلاعات جامع برای کمک به بیماران جهت درک بهتر فرایند درمان، می‌تواند نقش یک شبکه ایمنی برای متخصصان پزشکی را برعهده بگیرد.

به گزارش Techtimes، چت‌بات هوش مصنوعی DrugGPT به پزشکان اجازه می‌دهد که شرایط فعلی بیمار را به عنوان ورودی انتخاب کرده و فهرستی از داروهای پیشنهاد را دریافت کنند. این در حالی است که عوارض جانبی احتمالی و تداخلات دارویی نیز در این فهرست برجسته می‌شود.

هوش مصنوعی DrugGPT به عنوان متخصص در تجویز دارو از راه رسید

توانایی DrugGPT در ارائه توضیح کامل در رابطه با داروهای پیشنهادی با ارجاع به دستورالعمل‌ها و مطالعات مربوطه یکی از ویژگی‌های برجسته آن به شمار می‌آید.

نیاز پنهان ما به ابزاری مانند DrugGPT

گرچه تا به امروز برخی نهادها از پزشکان خواسته‌اند که از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجویز دارو و تشخیص‌های خود استفاده نکنند، اما AI به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی بشر تبدیل شده و خواه‌ناخواه در آینده این نقش را برعهده خواهد گرفت.

هوش مصنوعی DrugGPT به عنوان متخصص در تجویز دارو از راه رسید

در این راستا، پروفسور دیوید کلیفتون (David Clifton)، محقق اصلی این پروژه در دانشگاه آکسفورد، توضیح داد که DrugGPT توانسته سطوح عملکردی معادل با متخصصان انسانی در معاینات پزشکی ارائه کرده و حتی در برخی موارد بهتر از هر پزشک دیگری ظاهر شود.

در همین رابطه بخوانید:

- هوش مصنوعی جامع (AGI) چیست و چرا باید نگران آن باشیم؟
- بهترین اپلیکیشن های هوش مصنوعی برای گوشی های اندروید و آیفون

این در حالی است که طبق بررسی‌های صورت گرفته در کشور انگلستان، سالانه چیزی حدود 237 میلیون خطای مرتبط با تجویز دارو تنها در این کشور رخ داده و همین مسئله می‌تواند به تنهایی یکی از خطرناک‌ترین اشتباهات پزشکی باشد، اشتباهی که سالانه جان 1700 را در انگلستان می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)