فوری / انفجار یک پالایشگاه نفت در سن پترزبورگ روسیه


فوری / انفجار یک پالایشگاه نفت در سن پترزبورگ روسیه

اقتصادنیوز: انفجار در پالایشگاه نفت شرکت انرژی نوواتک روسیه در شهر سن پترزبورگ منجر به وقوع آتش‌سوزی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، منابع روسی از انفجار در پالایشگاه نفت شرکت انرژی روسی نوواتک در شهر سن پترزبورگ خبر دادند.

پالایشگاه نفت نوواتک در بندر اوست-لوگا در مرز استونی، پس از انفجار دچار حریق شد.

خبر مرتبط
تک و پاتک روسیه و اوکراین/ مسکو به خارکیف حمله کرد؛ کی‌یف بلگورد را به آتش کشید

اقتصادنیوز: اوکراین از حمله روسیه به مناطق لویو و خارکیف خبر داد؛ حمله ای که به کشته و زخمی شدن تعدادی افراد متجر شد و برخی از زیرساخت‌ها نیز هدف قرار گرفت؛ در عین حال خبرها از حمله نیروی مسلح اوکراین به منطقه بلگورود روسیه حکایت دارد.

براساس گزارش‌ها، آتش‌سوزی تحت کنترل قرار گرفته و خسارت جانی نداشته است.

علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نبوده، اما در اطراف پالایشگاه نفت هواپیماهای بدون سرنشین دیده شده‌اند.

نگرانی غربی‌ها از شکست اوکراین در جنگ

روند تحولات در جنگ اوکراین باعث ایجاد نگرانی در میان متحدان غربی کی‌یف شده است.

نشریه استاندارد نوشت: غرب متوجه شده که اوکراین در درگیری با روسیه شکست می‌خورد و تا تابستان ممکن است شکست کامل را متحمل شود.

در ادامه نوشته شده: روسیه حملات سنگینی را با استفاده از توپخانه، موشک و هواپیما‌های بدون سرنشین انجام می‌دهد. ارتش ولودیمیر زلنسکی خسته شده است.

در همین حال، متحدان اوکراین عجله‌ای برای ارائه کمک‌های قابل توجه به کی‌یف ندارند. آلمان از تامین سلاح‌هایی که می‌تواند جریان خصومت‌ها را تغییر دهد، مانند موشک‌های تاروس خودداری می‌کند.

سیاست آمریکا در قبال اوکراین در دام جنگ داخلی در کنگره افتاده است. نویسنده مقاله خاطرنشان می‌کند که شرکای اروپایی مانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا به‌طور مخفیانه و آشکار به دنبال انعقاد معامله با روسیه هستند.

مجلس نمایندگان آمریکا کمک به اوکراین را بررسی می‌کند

مایک ترنر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد لایحه کمک به اوکراین را در ماه آوریل (اواسط فروردین) به رای‌گیری بگذارد.

وی گفت: رئیس مجلس به صراحت گفته است که از اوکراین حمایت می‌کند و این موضوع را هم به زلنسکی و هم به دبیرکل ناتو اعلام کرده است.

دستاورد میدانی روسیه در ساعات اخیر

ایگور کیماکوفسکی، مشاور رئیس منطقه دونتسک گفت که نیرو‌های روسیه کنترل چندین پایگاه استراتژیک اوکراین را در نزدیکی چاسوف‌یار در جمهوری دونتسک (DPR) به دست گرفتند.

وی تصریح کرد: تیم‌های تهاجمی روسیه به‌طور قابل توجهی به سمت چاسوف‌یار پیشروی کرده‌اند و بخش بیشتری از مسیر‌های تدارکاتی گروه رزمی اوکراین در آن منطقه را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

کیماکوفسکی پیش از این گفته بود که چاسوف‌یار یک مرکز کلیدی برای ارتش اوکراین در قلمرو دونتسک است.

فرانسه: چین باید به وضوح با روسیه درباره جنگ اوکراین رایزنی کند

دیپلمات ارشد فرانسه گفته است که چین باید به وضوح با روسیه درباره جنگ اوکراین رایزنی کند.

استفان سژورنه، وزیر خارجه امانوئل مکرون، پس از دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود در پکن گفت: ما از چین انتظار داریم پیام‌های بسیار واضحی به روسیه ارسال کند. ما متقاعد شده‌ایم که اگر با اوکراینی‌ها مذاکره نشود، صلح پایدار وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: اگر صلحی مطابق با قوانین بین‌المللی وجود نداشته باشد، امنیت برای اروپایی‌ها وجود نخواهد داشت.

مقابله اوکراین با حملات روسیه

ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور ۲ پهپاد از ۳ پهپاد پرتاب شده از سوی روسیه را یکشنبه شب سرنگون کرد.

در همین حال، اداره نظامی منطقه‌ای اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های روسیه روز گذشته ۳۹ بار مناطق مرزی و شهرک‌های منطقه سومی را بمباران کردند.

زاخارووا: اوکراین در موضوع تروریسم، مسیر خود را انتخاب کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه مسکو در نظر دارد در موضوع دعاوی خود از کی‌یف به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند، گفت: اسناد در حال آماده‌سازی است.

وی گفت: کی‌یف انتخاب خود را انجام داد و مسیر تروریسم و افراط‌گرایی را برگزید. آن‌ها زمان داشتند تا اقداماتی را در زمینه مبارزه با تروریسم اتخاذ کنند.

در ادامه اشاره شد که باید بررسی‌های لازم در مورد حادثه کروکوس تکمیل شود و یادداشتی در رابطه با این حمله تروریستی به طور جداگانه به اوکراین ارسال خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش