تغییر در کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی


تغییر در کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی

مهر امسال دوباره کتاب‌های درسی پایه اول دبستان تغییر می‌کند. این خبر را وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: ۷۲ هزار معلم در سال ۱۴۰۳ استخدام می‌شوند.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مصوبه کنکوری به دنبال کیفیت آموزش و اجرای برنامه درسی ملی است، گفت: حتی یک مورد از شایعات لو رفتن سوالات امتحانات نهایی صحت نداشت و اگر سوالی لو برود ابتدا خودمان به خانواده‌ها خواهیم گفت، در سال ۱۴۰۳ امنیت امتحانات نهایی بیشتر از سال گذشته تأمین خواهد شد.

وکیل ملکی متخصص در تهران

او درباره تغییر کتاب‌های درسی هم گفت: در سال ۱۴۰۳ کتاب‌های درسی پایه اول دبستان جدید خواهد شد. درضمن اثر محسوس تغییر کتاب‌های درسی در سال ۱۴۰۴ مشاهده خواهد شد.

صحرایی با اشاره به اینکه معلمان جدید الاستخدام به مدارس دولتی می‌روند، افزود: در قالب بخشنامه‌ای اعلام کردیم، معلمان با سابقه نیمی از ساعت موظف را در مدارس دولتی تدریس کنند.

صحرایی اعلام کرد: در برنامه هفتم توسعه مصوب شد ظرفیت دانشگاه فرهنگیان سالانه ۲۵ درصد افزایش یابد همچنین «مدرک دو گانه» را با همراهی سایر دانشگاه‌ها اجرا کردیم، در این طرح افراد به مدت دو سال دروس علمی را در سایر دانشگاه‌ها و به مدت دو سال، دروس حرفه معلمی را در دانشگاه فرهنگیان طی خواهند کرد.

او ادامه داد: سال گذشته، ۵۰ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی و ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان استخدام شدند و در سال جاری، ۷۲ هزار معلم استخدام خواهیم کرد و و ۲۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و رجایی نیز به مدارس وارد می‌شوند.

تغییر در کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۸۵۰۰ هزار و 500 مدرسه غیردولتی و ۱۰۶ هزار مدرسه دولتی داریم، در تعدادی از مدارس خاص غیردولتی کیفیت آموزش بالا است. اما در برخی مدارس دولتی مانند هیئت امنایی، سمپاد، شاهد و نمونه دولتی کیفیت خوبی وجود دارد البته باید تنوع مدارس کاهش یابد و دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی داشته باشیم.

911 هزار دانش آموز بازمانده

صحرایی درباره دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: ۹۱۱ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند شناسایی شدند.

او ادامه داد: تا به امروز ۱۳۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به مدارس برگردانیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی امام و قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) برای بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان همراهی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان