احیای دستیار Bixby سامسونگ با قابلیت‌های هوش مصنوعی ChatGPT


احیای دستیار Bixby سامسونگ با قابلیت‌های هوش مصنوعی ChatGPT

سامسونگ امروز اعلام کرد که قصد دارد با اضافه کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به دستیار Bixby آن را باهوش‌تر و کارآمدتر از قبل در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد. بنا به گفته سامسونگ با اضافه شدن هوش مصنوعی مولد به بیکسبی نقش آن در...

سامسونگ امروز اعلام کرد که قصد دارد با اضافه کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به دستیار Bixby آن را باهوش‌تر و کارآمدتر از قبل در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند خود قرار دهد. بنا به گفته سامسونگ با اضافه شدن هوش مصنوعی مولد به بیکسبی نقش آن در گوشی‌های هوشمند امروزی و رابط کاربری One UI کاملاً تغییر کرده و محوری می‌شود.

چندی پیش بود که سامسونگ از قابلیت‌های Galaxy AI رونمایی کرد. این مجموعه شامل چند قابلیت کاربردی و جذاب در حوزه هوش مصنوعی است که به کاربران در انجام کارهای روزمره خود یا ویرایش تصاویر و ویدیوها کمک فراوانی می‌کند. این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هفته پیش در قالب رابط کاربری One UI 6.1 در دسترس کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار سامسونگ قرار گرفت. به نظر می‌رسد سامسونگ اکنون با فراغت از انتشار این بروزرسانی، قصد دارد به سراغ دستیار Bixby خود برود و چند قابلیت هوش مصنوعی به آن اضافه کند.

براساس گزارش Sammobile، یکی از مدیران بالارده سامسونگ به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که دستیار بیکسبی که هم اکنون در گوشی‌های هوشمند این شرکت حضور دارد قرار است در آینده نزدیک به هوش مصنوعی مولد مجهز شود و به این ترتیب قابلیت‌ها و ویژگی‌های مشابه با چت‌بات ChatGPT را در اختیار بگیرد. انتظار می‌رود با اضافه شدن این قابلیت‌های هوش مصنوعی، نقش Bixby در رابط کاربری و دستگاه‌های سامسونگ کاملاً تغییر کند و این دستیار بسیار هوشمندتر و کاراتر از قبل در دسترس کاربران قرار بگیرد.

آقای Won-joon Choi معاون اجرایی بخش Samsung MX در این باره اعلام کرده است: «با پیدایش فناوری هوش مصنوعی و LLM (مدل زبان بزرگ)، من معتقدم که باید نقش Bixby را دوباره تعریف کنیم تا بیکسبی بتواند به هوش مصنوعی مولد مجهز و در آینده هوشمندتر شود». بنا به گفته این مدیر سامسونگ، این شرکت هم اکنون «سخت مشغول کار» است تا هوش مصنوعی مولد را به این دستیار اضافه کند.

بیکسبی برای نخستین بار در سال 2017 و همزمان با عرضه گوشی‌های گلکسی اس 8 به همگان معرفی شد. این دستیار در آن زمان نمونه مشابهی نداشت و می‌توانست خیلی سریع فعالیت‌های فراوانی را در بخش تنظیمات یا برنامه‌های پیش‌فرض گوشی‌های سامسونگ صورت دهد. اما این شرکت بعدها تصمیم گرفت آن را به رقیبی برای الکسا و Google Assistant تبدیل کند. همین موضوع سبب شد که آن از رقیبان خود عقب بماند و خیلی زود به فراموشی سپرده شود؛ تا جایی که کاربران در سال‌های اخیر به دنبال راهی برای غیرفعال یا پاک کردن آن از دستگاه‌های خود می‌گشتند.

در همین رابطه بخوانید:

- سامسونگ از هوش مصنوعی Galaxy AI رونمایی کرد؛ ترجمه زنده تماس‌های صوتی در گوشی‌های گلکسی!
- این شما و این هم هوش مصنوعی Samsung Gauss برای گوشی‌های گلکسی!
- انبوه قابلیت‌های جدید برای بیکسبی؛ تقلید صدای صاحب گوشی با تحلیل هوش مصنوعی

اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی مولد و همچنین مدل‌های زبان بزرگ عملکرد این دستیار را ارتقا دهد و با احیای بیکسبی، آن را به رقیبی جدی برای دیگر دستیارهای هوشمند تبدیل کند. پس از اینکه گوگل گوشی‌های پیکسل خود را به هوش مصنوعی Gemini مجهز کرد و هم اکنون ChatGPT نیز در اشکال و پلتفرم‌های مختلفی در دسترس کاربران گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است نوبت به سامسونگ می‌رسد که عقب ماندگی خود را در این بخش جبران کند. برای این کار تجهیز بیکسبی به هوش مصنوعی مولد ایده بسیار خوبی به نظر می‌رسد.

سامسونگ چندی پیش از مدل هوش مصنوعی Gauss خود رونمایی کرد و توانست با استفاده از آن مجموعه قابلیت‌های Galaxy AI را ساخته و پرداخته کند. انتظار می‌رود بیکسبی نیز از همین مدل هوش مصنوعی بهره ببرد. سامسونگ تاکنون تایید کرده است که با معرفی Galaxy AI، قرار نیست دستیار بیکسبی از دسترس کاربران خارج شود. این شرکت همچنین در نظر دارد در آینده نزدیک با استفاده از هوش مصنوعی، پلتفرم و اپلیکیشن SmartThings خود را هم به قابلیت‌های جدیدی مجهز کند. انتظار می‌رود این کار به عملکرد یکپارچه و مشترک بیکسبی و SmartThings نیز کمک فراوانی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی