پهپاد مافوق صوت آمریکا چین را به چالش می کشد!


شرکت هوا و فضای آمریکایی ونوس، اخیرا خبر از آزمایش موفقیت آمیز پهپاد مجهز به موتور انفجار دوار خود داد که می‌تواند با نمونه‌های چینی رقابت تنگاتنگی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و بر اساس گزارش کاماپرس، به نقل از اینترستینگ انجنیرینگ، این پهپاد بیش از ۱۶ کیلومتر با سرعت زیر صوت پرواز آزمایشی انجام داد اما در صورت دریافت مجوز می‌تواند به سرعت بیشتر از ۲ ماخ نیز دست پیدا کند.

موتور انفجار دوار یا RDE به لطف راندمان ترمودینامیکی بالا طرفداران زیادی دارد و بسیاری از کشورهای دنیا برای توسعه آن‌ها تلاش می‌کنند.

پهپاد مافوق صوت آمریکا چین را به چالش می کشد!

این موتورها برخلاف موتورهای معمولی، با تزریق سوخت و اکسید کننده یک موج انفجار قوی تولید می‌کنند که با سرعت مافوق صوت از کانال دایره‌ای خارج می‌شود.

چندی پیش چینی‌ها نیز از موتور مافوق صوت مشابه خود رونمایی کردند که می‌تواند به سرعت باورنکردنی ۱۶ ماخ دست پیدا کند، به علاوه ژاپن نیز پیشرفت خوبی در توسعه موتورهای RDE داشته و با ارتش ایالات متحده در این زمینه همکاری می‌کند.

این پهپاد ۲ و نیم متری با وزن ۱۳۶ کیلوگرم در ارتفاع ۳ هزار و ۶۰۰ متری با سرعت ۰.۹ ماخ پرواز کرد و موفقیت آن نوید آینده‌ای روشن برای نیروی هوایی ایالات متحده را دارد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1889968

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!