درخواست مهم روسیه از اوکراین+ جزئیات


درخواست مهم روسیه از اوکراین+ جزئیات

اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت که مسکو از مقام‌های اوکراینی خواسته است تا همه کسانی را که با اقدامات تروریستی مرتبط هستند، فورا بازداشت و مسترد کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روسیه از کی‌یف خواست تا رئیس سرویس امنیت SBU و همه مقام‌های اوکراینی را که مرتکب اقدامات تروریستی شده‌اند، به مسکو تحویل دهد.

وزارت خارجه روسیه افزود: حمله تروریستی خونبار ۲۲ مارس (سوم فروردین) در تالار شهر کروکوس که تمام دنیا را شوکه کرد، اولین حمله ترویستی در کشور ما نیست. بازرسی‌هایی که نهادهای روس انجام داده‌اند ردپای اوکراین را در این جنایت‌ها آشکار می‌کند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، واسیل مالیوک رئیس سرویس SBU اوکراین که به حمله به پل شبه‌جزیره کریمه اذعان کرده است، از جمله افرادی است که مسکو خواستار بازداشت وی شده است.

خبر مرتبط
پنجمین بسته کمکی نظامی بلژیک در راه کی یف

اقتصادنیوز : وزیر دفاع بلژیک اعلام کرد که این کشور قرار است ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۷ میلیون دلار) را برای نگهداری از جت‌های F-۱۶ که قرار است غرب به کی‌یف بفرستد، به اوکراین اختصاص دهد.

این درخواست در حالی مطرح شده است که میخائیل پودولیاک مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، با اشاره به افزایش فشار از سوی نیروهای روسیه گفت که نیروهای مسلح اوکراین در جبهه نبرد با وضعیت دشوار روبه رو هستند.

پودلیاک ادامه داد: ما در حالت دفاعی هستیم و آنها [نیروهای روسیه] فشار می‌آورند و پیشروی آنها رو به گسترش است.

پیش از این، الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نیز از وضعیت دشوار کشورش در سراسر جبهه نبرد و همچنین احتمال پیشروی نیروهای روسیه سخن گفته بود.

وی گفت: روسیه شش برابر نیروهای اوکراینی در خط مقدم قدرت آتش دارد و این برتری قدرت نظامی باعث تلفات نیروها و از دادن مواضع ما می‌شود.

سیرسکی با بیان اینکه وضعیت در برخی مناطق خط مقدم بحرانی است، هشدار داد: نیروهای دفاعی اوکراین اکنون در سراسر خط مقدم گسترده، با سلاح و مهمات کم یا بدون هیچ گونه مهماتی وظایف خود را انجام می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی