خبر بد گوگل برای دارندگان گوشی‌های با کمتر از 12 گیگابایت حافظه رم


خبر بد گوگل برای دارندگان گوشی‌های با کمتر از 12 گیگابایت حافظه رم

اگر شما هم دربارهٔ پشتیبانی نکردن گوشی‌هایی چون Pixel 8 از مدل هوش مصنوعی Gemini کنجکاو هستید، بالاخره دلیل آن مشخص شد. گوگل می‌گوید اجرای آفلاین مدل‌های هوش مصنوعی بر روی گوشی‌های هوشمند به سخت‌افزارهای قابل توجهی نیاز دارد که در هر گوشی یافت...

اگر شما هم دربارهٔ پشتیبانی نکردن گوشی‌هایی چون Pixel 8 از مدل هوش مصنوعی Gemini کنجکاو هستید، بالاخره دلیل آن مشخص شد. گوگل می‌گوید اجرای آفلاین مدل‌های هوش مصنوعی بر روی گوشی‌های هوشمند به سخت‌افزارهای قابل توجهی نیاز دارد که در هر گوشی یافت نمی‌شود. جزئیات را در ادامه خبر بخوانید.

اخیراً معاون بخش خدمت نرم‌افزاری و دستگاه‌های کمپانی گوگل، آقای سینگ چاو، در یک پادکست بیان داشته 12 گیگابایت حافظه رم موجود در گوشی Pixel 8 Pro انتخاب عالی برای بارگذاری Gemini Nano است. با این حال از آنجایی که مدل رده پایین تر Pixel 8 معمولی 8 گیگابایت حافظه رم دارد، گوگل تصمیم گرفته از اجرای Gemini Nano بر روی آن پشتیبانی نکند تا حافظه رم ناکافی به تجربه کاربر لطمه نزند.

محدودیت اجرای آفلاین هوش مصنوعی بر روی گوشی‌های با رم پایین

خوشبختانه به نظر می‌رسد گوگل پس از پخش این پادکست، کمی تغییر موضع داده باشد و وب‌سایت Pixel Phone Help بیانگر عرضه Gemini Nano در آینده برای گوشی Pixel 8 است. البته خبری از عرضه هوش مصنوعی Gemini برای کاربران عادی نیست و این صرفاً یک خبر خوب برای توسعه‌دهندگان تلقی می‌شود. به عبارت دیگر، تنها توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود Gemini Nano را بر روی گوشی پیکسل 8 معمولی نصب و فعال کنند.

خبر بد گوگل برای دارندگان گوشی‌های با کمتر از 12 گیگابایت حافظه رم

در پادکست مورد بحث مدیر گوگل می‌گوید آنها می‌خواهند برخی از قابلیت‌های متکی بر هوش مصنوعی را مقیم حافظه رم کنند تا همواره آماده فراخوانی باشد، بنابراین می‌بایست کسری از حافظه رم را اشغال کند. البته فعلا حتی مدل پرو پیکسل 8 هم Gemini را در حافظه رم خود باز نگه نمی‌دارد و تنها توسعه‌دهندگان می‌توانند آن را به صورت دستی فعال کنند.

ظاهراً اگر گوگل جلوی نصب Gemini بر روی گوشی‌های با حجم کمتری حافظه رم را نگیرد، می‌تواند موجب کُندی آنها شود. در طرف دیگر ممکن است برخی کاربران بگویند این یک تلاش برای به‌راه‌انداختن ترند تازه‌ای برای خرید گوشی‌های سازگار با AI باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا