دستور تقویت امنیت دریایی در این کشور صادر شد/هشدار پکن به فیلیپین


دستور تقویت امنیت دریایی در این کشور صادر شد/هشدار پکن به فیلیپین

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فیلیپین دستور تقویت امنیت دریایی را صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا برای اعمال سیاست مهار علیه چین به دنبال ایجاد ائتلاف‌ها و اتحاد‌ها در شرق آسیا با کشور‌های مختلف است. فیلیپین یکی از این کشورهاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فردیناند مارکوس، رئیس جمهور فیلیپین امروز (یکشنبه) اعلام کرد دستور تقویت امنیت دریایی به منظور مقابله با طیف گسترده‌ای از چالش‌های جدی علیه تمامیت ارضی و صلح فیلیپین را صادر کرده است.

در این دستور آمده است: علی رغم تمامی تلاش‌ها به منظور ارتقای ثبات و امنیت در حوزه دریایی ما، فیلیپین همچنان با چالش‌های گسترده امنیتی مواجه است که تمامیت ارضی ما و موجودیت صلح آمیز فیلیپین را تهدید می‌کند.

خبر مرتبط
واکنش چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت دفاع چین در طی اظهاراتی به سخنان رئیس‌جمهوری فیلیپین مبنی‌بر اقدام متقابل برای دفع حملات نظامی چین در مناقشه دریایی واکنش نشان داد.

این دستور همزمان با تشدید تنش‌های دریایی با پکن در دریای چین جنوبی صادر می‌شود. در این دستور که به تازگی مفاد آن منتشر شده است نامی از چین برده نشده است، اما دو طرف طی ماه‌های اخیر بار‌ها در دریای چین جنوبی شاهد تقابل و تنش بودند به طوری که پکن بار‌ها به مانیل درباره تشدید تنش‌ها در این دریا هشدار داد.

چین مدعی مالکیت بر بخش اعظمی از دریای چین جنوبی است که این مسئله با مخالفت کشور‌های همسایه مواجه شده است. از آنجا که آمریکا هژمونی چین در شرق آسیا را برنمی تابد، حاضر به پذیرش تسلط پکن بر این دریای پهناور بین المللی نیست.

رئیس جمهور فیلیپین روز پنج شنبه وعده داده بود با هر گونه اقدام غیرقانونی، اجباری، زورگویانه، و حملات خطرناک گارد ساحلی چین مقابله کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی