پس از هفت سال کارت گرافیک Radeon RX 550 جدید معرفی شد


پس از هفت سال کارت گرافیک Radeon RX 550 جدید معرفی شد

شاید کارت گرافیک Radeon RX 550 بسیار قدیمی شده باشد و دیگر قدرت خاصی نداشته باشد اما هفت سال پس از معرفی آن، هنوز شاهد عرضه مدل‌های جدید از سوی سازندگان هستیم. این بار ASRock یک کارت Radeon RX 550 جدید معرفی کرده که مخصوص سیستم‌های جمع و جور...

شاید کارت گرافیک Radeon RX 550 بسیار قدیمی شده باشد و دیگر قدرت خاصی نداشته باشد اما هفت سال پس از معرفی آن، هنوز شاهد عرضه مدل‌های جدید از سوی سازندگان هستیم. این بار ASRock یک کارت Radeon RX 550 جدید معرفی کرده که مخصوص سیستم‌های جمع و جور است.

هرچند کارت گرافیک RX 550 نسبت به محصولات روز یک محصول منسوخ شده به نظر می‌رسد، اما هنوز می‌تواند کارایی بهتری نسبت به بسیاری از گرافیک‌های داخلی (iGPU) موجود داشته باشد. البته نباید به گیمینگ 4K یا اجرای بازی‌ها با بالاترین تنظیمات فکر کرد!

معرفی کارت گرافیک Radeon RX 550 جدید ازراک

کارت گرافیک Radeon RX 550 به نسل AMD Polaris تعلق دارد و به سال 2017 میلادی باز می‌گردد. در آن سال تیم سرخ ریزمعماری Polaris را جایگزین Vega کرد. به طور مشخص Radeon RX 550 قدرت زیادی ندارد و به تراشه‌ای با کُد Lexa متکی است که با فناوری ساخت 14 نانومتری تولید می‌شود. در حالی که ریزمعماری Polaris دیگر تولید نمی‌شود، اما سازندگان کارت گرافیک از تراشه‌های باقی‌مانده برای ساخت محصولات جدید خود استفاده می‌کنند.

پس از هفت سال کارت گرافیک Radeon RX 550 جدید معرفی شد

کارت گرافیک Radeon RX 550 مجهز به 512 پردازنده جریانی (SP) با فرکانس بوست تا 1100 مگاهرتز است. این کارت در دو نسخه 2 و 4 گیگابایتی عرضه شده بود که مدل جدید ساخت ازراک مجهز به 4 گیگابایت حافظه GDDR5 با فرکانس 6 گیگاهرتز و باس 128 بیتی است. این ترکیب پهنای باند نهایتاً 96 گیگابایت در ثانیه را تامین می‌کند.

Radeon RX 550 یک کارت گرافیک 50 واتی است که به کانکتور تغذیه مجزا نیاز ندارد. حتی این کارت به شکاف توسعه با پهنای گذرگاه x16 هم نیاز ندارد و PCIe 3.0 x8 کافی است.

به مدل ساخت ازراک باز گردیم، این کارت در فرم فاکتور کوچک طراحی شده و با وجود ارتفاع کمی که دارد، از یک کولر با دو فن بهره می‌برد. کارت گرافیک ازراک Radeon RX 550 Low Profile مجهز به یک درگاه HDMI 2.0 و یک DisplayPort 1.4 است. درگاه DVI عمدتاً در مدل‌های بزرگ‌تر یافت می‌شود.

قیمت کارت‌های Radeon RX 550 از 75 دلار شروع می‌شود. متاسفانه هنوز قیمت و زمان عرضه کارت جدید ASRock را نمی‌دانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق