آمادگی صنعت برق برای تامین نیاز انرژی خودروهای برقی


آمادگی صنعت برق برای تامین نیاز انرژی خودروهای برقی

سخنگوی صنعت برق ضمن استقبال از برنامه وزارت صمت برای توسعه خودروهای برقی گفته است که برنامه وزارت صمت برای خودروی برقی در میان مدت در صورت تحقق به ۴۰ مگاوات برق نیاز دارد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با جایگاه‌های شارژ خودروی برقی ٨ نقطه در تهران و سایر مناطق کشور در نظر گرفته شده که در صورت جانمایی و تعبیه ایستگاههای مورد نظر، قطعا وزارت نیرو همکاری لازم را برای تامین برق آنها خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تعرفه شارژ خودروهای برقی همانند تعرفه مشترکان تجاری و با نرخ کیلوواتی ٥٤٧ تومان محاسبه می شود، افزود: جلساتی را با وزارت صمت و همکاران در این حوزه داشتیم تا بخش‌هایی که نیاز به ایستگاه شارژ برقی باشد را تامین کنیم.

وی با اشاره به تنوع خودروهای برقی در جهان گفت: در کشور برنامه‌ریزی توسعه این خودروها که حدود ٨٠ هزار خودرو اعم از عمومی و سواری را در بر می‌گیرد، برای میان مدت انجام شده که از این تعداد نیز در کوتاه مدت درخواست‌هایی برای ایجاد ایستگاه شارژ ١٠ هزار خودرو ارائه شده که نیاز به ۸ مگاوات برق دارد و قابل تامین است.

رجبی مشهدی گفت: وزارت صمت برای میان مدت لازم است محل ایستگاه‌های شارژ را ارائه کند و در براورد انجام شده با افزایش تعداد خودروها این میزان تا ٤٠ مگاوات نیز قابل افزایش است.مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد که تقویت زیرساختهای تامین برق خودروهای برقی در دستور کار قرار گرفته که با نهایی شدن آن از سوی وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

به گفته رجبی مشهدی، در این طرح ملاحظات تامین برق اکثر مردم که خودروی برقی نداشته، اما باید برق پایدار داشته باشند در نظر گرفته شده تا ایستگاه‌های شارژ خودروهای برق معمولا در ساعتهایی غیر اوج بار شارژ کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان این که در حال تامین زیرساخت‌های مربوط به اجرای این طرح هستیم، خاطرنشان ساخت: برنامه هایی برای توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر داریم که عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا در سال ١٤٠٣ از توان تولید برق این نیروگاهها در شبکه برق کشور استفاده کنیم.وی تصریح کرد: وقتی از نیروگاه تجدیدپذیر برق تولید می کنیم و سپس خودروی برقی استفاده می کنیم، آلودگی هوا را مهار کرده و مزیت استفاده از خودروهای برق دو چندان خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا