چرا باشگاه پرسپولیس در بورس بی مشتری ماند؟ آیا سرخابی‌های پایتخت به لیگ نخبگان آسیا نمی‌رسند!


چرا باشگاه پرسپولیس در بورس بی مشتری ماند؟ آیا سرخابی‌های پایتخت به لیگ نخبگان آسیا نمی‌رسند!

سهام باشگاه پرسپولیس قرار بود ۱۱ فروردین عرضه شود اما با وجود عرضه خریداری برای سهام این باشگاه که بیشتر از استقلال قیمت‌گذاری شده پیدا نشد!

خبر تلخ و کوتاه بود؛ با پایان یافتن معاملات در فرابورس ، پرسپولیس فروخته نشد! در حالی که سازمان خصوصی‌سازی و بازار فرابورس روز یازدهم فروردین را به عنوان زمان عرضه سهام پرسپولیس اعلام کرده بودند، معاملات روز شنبه این بازار بدون فروش سهام پرسپولیس به پایان رسید.

نکته مهم اینکه فرابورس اعلام کرده بود که تنها تا روز ششم فروردین ماه تقاضای خرید برای این باشگاه را قبول خواهد کرد و در این ۵ روز شرایط واگذاری را بررسی خواهد کرد؛ اما حالا مشخص شده که احتمالا مشتری جدی هم برای سهام بلوکی قرمزها وجود نداشته است. سهام استقلال هم قرار است سه‌شنبه ۲۱ فروردین ماه واگذار شود.

این برای چندین بار است سهام باشگاه پرسپولیس و استقلال در فرا بورس به فروش نمی‌رود. پیش از این دولت سعی داشت این دو باشگاه را به دو وزارتخانه محول کند که به نظر با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد!

باشگاه پرسپولیس قرار بود به تامین اجتماعی واگذار شود و استقلال هم در اختیار پتروشیمی قرار گیرد. بعد از این اعلام شد بانک ملت سهام باشگاه پرسپولیس را در اختیار می‌گیرد و بانک تجارت هم صاحب سهام باشگاه استقلال خواهد شد که بدون شک اگر این واگذاری‌ها انجام شود، دستوری است.

چرا باشگاه پرسپولیس در بورس بی مشتری ماند؟ آیا سرخابی‌های پایتخت به لیگ نخبگان آسیا نمی‌رسند!

چرا سهام دو باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران در فرا بورس به فروش نمی‌رود؟

دلیل ها واضح و مبرهن است. بخش خصوصی به بازی فرا خوانده نمی‌شود و به نظر با توجه به جایگاه مردمی و محبوبیت این دو تیم، دولت مایل نیست این دو باشگاه خصوصی شوند و شرکت‌هایی که برای خرید این دو باشگاه مطرح می‌شوند، بیشتر خصولتی هستند تا خصوصی.

اگر واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی با چالش مواجه شود، هیچ بعید نیست استقلال و پرسپولیس شانس حضور در لیگ نخبگان آسیا را از دست دهند. به این خاطر که یکی از قوانین حضور در لیگ نخبگان آسیا این است که تیمی نباید با تیم هم‌تراز مالکیت مشترک داشته باشند.

فصل جدید مسابقات لیگ نخبگان آسیا از ۲۶ شهریور آغاز می‌شود و اگر مالیکت تیم‌های استقلال و پرسپولیس از هم تفکیک نشود، این دو تیم نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای به دست بیاورند که یکی از الزامات حضور در مسابقات لیگ نبخگان آسیا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی