رایزنی وزیر خارجه عربستان با نخست‌ وزیر فلسطین درباره تحولات غزه


رایزنی وزیر خارجه عربستان با نخست‌ وزیر فلسطین درباره تحولات غزه

اقتصادنیوز:منابع خبری بامداد یکشنبه از گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه عربستان سعودی با نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات غزه خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان تلفنی با محمد مصطفی وزیر خارجه و نخست وزیر مکلف تشکیلات خودگردان فلسطین گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن تبریک به مصطفی برای انتخاب وی به عنوان نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان، برای او و کابینه‌اش آرزوی موفقیت کرد.

خبر مرتبط
تجارت ایران از ترکیه، کره جنوبی و عربستان عقب افتاد

اقتصادنیوز: آمار نشان می‌دهد ارزش صادرات و واردات ایران بر حسب دلار در طول این سال‌ها رشد زیادی کرده است. در سال 1338 ارزش صادرات ایران 105 میلیون دلار و ارزش واردات آن 650 میلیارد دلار بوده است.

دو طرف در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات غزه و تلاش های صورت گرفته برای برقراری آتش بس و لزوم افزیش ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه رایزنی کردند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول