عمارت حاج کریم عباسی سنندج


عمارت حاج کریم عباسی سنندج

عمارت حاج کریم عباسی سنندج مربوط به دوران قاجار می باشد که در محله آغه زمان سنندج که غالباً اقلیت‌های مذهبی در آنجا سکونت داشته‌اند واقع می‌باشد. سر درب آجری با نمای زیبای آجری همانند نگینی در بافت محله خود نمایی...

عمارت حاج کریم عباسی سنندج مربوط به دوران قاجار می باشد که در محله آغه زمان سنندج که غالباً اقلیت‌های مذهبی در آنجا سکونت داشته‌اند واقع می‌باشد. سر درب آجری با نمای زیبای آجری همانند نگینی در بافت محله خود نمایی می‌کند. بنا در دو ضلع شمالی شرقی موجود می‌باشد که ضلع شرقی به دلایل نامعلوم در اوایل دوره پهلوی تخریب و بنایی با سبک و سیاق وقت ساخته‌شده است.

عمارت حاج کریم عباسی سنندج

معماری بنا

سر درب آجری با نمای زیبای آجری همانند نگینی در بافت محله خود نمایی می‌کند. بنا در دو ضلع شمالی شرقی موجود می‌باشد که ضلع شرقی به دلایل نامعلوم در اوایل دوره پهلوی تخریب و بنایی با سبک و سیاق وقت ساخته‌شده است که نوع و نمای اجری ساده و ارتفاع و قوس کمانی بازشوها ازجمله خصوصیات آن می‌باشد. یکی از ویژگی‌های اصلی بنا دید از درون محله به بنا می‌باشد که بر کیفیت بصری بافت محله از جانب بنا افزوده است.

عمارت حاج کریم عباسی سنندج

ضلع اصلی (قاجاری ) بنا همانند بسیاری از بناهای دوره قاجاری و پیروی از اسلوب‌های زمان از یک اتاق سه‌دری شاه‌نشین و دهلیزهای ورودی تشکیل‌شده است. قوس هذلولی بازشوها و نماهای اجری خفته راسته از ویژگی‌های دیگر آن می‌باشد. که متأسفانه تعویض درب پنجره‌های چوبی با آهنی بر آن تأثیر نامطلوبی گذاشته است.

عمارت حاج کریم عباسی سنندج

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول