توصیه‌های هلال‌احمر همزمان با موج بازگشت مسافران


توصیه‌های هلال‌احمر همزمان با موج بازگشت مسافران

جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه ای با اشاره به موج بازگشت مسافران نوروزی، به مسافران و رانندگان توصیه کرد که با رعایت نکات رانندگی ایمن به حفظ روند کاهشی تصادفات جاده‌ای در نوروز کمک کنند.

به گزارش مشرق و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ متن اطلاعیه شماره هشت جمعیت هلال احمر به شرح زیر است:

۱. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در طرح نوروزی ۱۴۰۳ با به کارگیری ۱۴۳ هزار و ۱۲۱ نفر (رشد ۷۶ درصدی) از کادر و نیروهای داوطلب و همچنین آماده باش تمامی مراکز عملیاتی شامل ۴۲۵۸ پایگاه و پست های نوروزی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به هموطنان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز ۱۱ فروردین ماه همچنان آماده خدمات رسانی است.

۲. طی ۱۶ روز گذشته از طرح نوروزی، جمعیت هلال احمر به ۴ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۳۷۱ نفر از هموطنان خدمات بشردوستانه و امداد و نجات ارائه کرده است.

۳. از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور، ۳۱۴۵ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شده که ۱۹۴۴ مورد آن عملیات‌های امداد و نجات معادل ۶۲ درصد کل عملیات ها شامل حوادث جاده ای، کوهستان جوی و ... بوده است.

۴. در طرح نوروزی ۱۴۰۳ به ۲۴ هزار و ۹۸۳ نفر از آسیب دیدگان و در راه ماندگان توسط نجانگران جمعیت هلال احمر خدمات لازم امدادی ارائه شده است.

۵. طی ۱۶ روز گذشته از طرح نوروزی ۳ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۵۵ نفر از هموطنان به پست‌های ایمنی و سلامت سفر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مراجعه و خدمات لازم بشر دوستانه را دریافت نمودند که منجر به مشارکت ۴۶۸ هزار و ۹۵۲ نفر در پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) شده است.

۶. در طرح نوروزی امسال شاهد کاهش ۴ درصدی ترددها، کاهش ۱۴ درصدی عملیات جاده ای، کاهش ۲۳ درصدی عملیات های نجات و رهاسازی و کاهش ۱۱ درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی بوده ایم.

۷. در حال حاضر در شرایط موج بازگشت مسافران هستیم و از آنجا که آمار تصادفات در راه‌های کشور در طول سال بالاست توصیه می‌شود که رانندگان در این ایام با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مراقب خود و همراهان باشند، بی‌توجهی به این نکات سبب ایجاد حادثه و پشیمانی می‌شود.

۸. برای بازگشت، عجله‌ای نداشته باشید در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی حتما استراحت کنید. قانون هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت را فراموش نکنید.

۹. شماره تلفن امدادی 112 جمعیت هلال احمر به صورت 24 ساعته، آماده پاسخگویی به مردم و امداد و نجات افراد حادثه‌دیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!