فردا یکشنبه 12 فروردین 1403 تعطیل است؟


فردا یکشنبه 12 فروردین 1403 تعطیل است؟

روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی می‌باشد.

در تقویم شمسی برابر است با : روز یکشنبه ۱۲ فروردین سال ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جمهوری اسلامی ایران در تقویم قمری برابر است با : روز یکشنبه ۲۰ رمضان سال ۱۴۴۵

در تقویم میلادی برابر است با : روز یکشنبه ۳۱ مارس سال ۲۰۲۴

روز جمهوری اسلامی ایران

در این روز نتایج همه‌پرسی رسمی که در روز دهم و یازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ شمسی برگزار شد، اعلام گردید و ملت مسلمان ایران با اکثریت قریب به اتفاق یعنی ۹۸/۲ درصد به نظام جمهوری اسلامی، رای مثبت دادند و این روز در تاریخ ملت مسلمان ایران “روز جمهوری اسلامی” نامیده شد.

در بخشی از پیامی که حضرت امام (رحمة‌الله‌علیه) به مناسبت رفراندوم ۱۱ و ۱۲ فروردین صادر فرمودند، آمده است: «این رفراندوم چیزی است که همه ملت ما باید در آن شرکت کنند. من توصیه می‌کنم که همه ملت در این رفراندوم که سرنوشت ما، ملت ما و کشور و مذهب ما را تعیین می‌کند شرکت کنند…»

حضرت امام (رحمة‌الله‌علیه) در این پیام فرمودند: «عموم مردم در انتخابات آزادند در اینکه به جمهوری اسلامی رای “نه” یا “آری” بدهند.»

فردا یکشنبه 12 فروردین 1403 تعطیل است؟

سرانجام روز ۱۰ و ۱۱ فروردین سر رسید. مردم با کمال نظم و آزادی رای خود را به صندوق انداختند و ۹۸/۲ درصد مردم، معادل بیست میلیون نفر که واجد شرایط بودند به جمهوری اسلامی رای دادند و بدین‌گونه رژیم “جمهوری اسلامی” به جای رژیم شاهنشاهی ایجاد شد.

پس از خاتمه کار از طرف امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه) رهبر انقلاب، ۱۲ فروردین به عنوان “روز جمهوری اسلامی” اعلام و تعطیل عمومی شد. که هر ساله نیز چنین خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تشکر رسمی از معلم؛ 20 متن متفاوت و جدید