ایمیل مارکتینگ چیست؟ راهنمای ایمیل مارکتینگ برای مبتدیان


ایمیل مارکتینگ چیست؟ راهنمای ایمیل مارکتینگ برای مبتدیان

ایمیل مارکتینگ چیست؟ ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی شامل ارسال پیام های هدفمند به صندوق ورودی مشترکین برای اطلاع رسانی از محصولات یا خدمات جدید، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش...

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی شامل ارسال پیام های هدفمند به صندوق ورودی مشترکین برای اطلاع رسانی از محصولات یا خدمات جدید، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش است.

از ایمیل مارکتینگ می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

تعامل: با محتوای قانع‌کننده، از پست‌های محصولات گرفته تا مطالب بلاگ، مشتریان را در جریان قرار دهید و به برند خود علاقه مند کنید.

اطلاع رسانی: اطمینان حاصل کنید که مشتریان درباره محصولات جدید یا تغییرات سیاست های کاری شما به روز می مانند.

تبدیل: افزایش فروش از طریق ایمیل هایی که دارای تخفیفات ویژه یا پیشنهادات ویژه هستند.

انواع ایمیل های بازاریابی

مهم نیست که چه نوع ایمیلی ارسال می کنید، برای آن یک هدف تعیین کنید. این هدف می تواند شامل آموزش مشتریان، افزایش آگاهی از نام برند شما، یا انجام یک اقدام خاص مانند بازدید از وب سایت شما، ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان یا خرید یک محصول باشد.

پنج نوع اصلی ایمیل بازاریابی وجود دارد:

خبرنامه ها: به روز رسانی های منظم که مخاطبان شما را از کسب و کار، اخبار صنعت یا سایر موضوعات مرتبط مطلع می کند.

ایمیل‌های تبلیغاتی: پیام‌هایی که برای تبلیغ پیشنهادات ویژه، محصول جدید یا پیشنهادات ویژه طراحی شده‌اند.

ایمیل های تراکنشی: تاییدیه سفارش ها، رسیدها و سایر ارتباطاتی که در نتیجه تعامل مشتری با کسب و کار شما رخ می دهد.

ایمیل‌های تعامل مجدد: علاقه مشترکانی را که با ایمیل‌های قبلی شما تعاملی نداشته‌اند، دوباره بر می‌انگیزد.

ایمیل‌های خوش‌آمدگویی: ایمیل‌های معرفی برند برای خوشامدگویی به مشترکین یا خریداران جدید ارسال می‌شوند و لحن ارتباطات آینده را تنظیم می‌کنند.

مزایای بازاریابی ایمیلی برای کسب و کار شما

ایمیل مارکتینگ یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی جامع حیاتی است زیرا به شما امکان می دهد با مشتریان در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید.

در اینجا به برخی از بزرگترین مزایا نگاهی می اندازیم:

ROI بالا

ایمیل مارکتینگ به عنوان کارآمدترین کانال بازاریابی مستقیم رتبه بندی می شود و به ازای هر دلار سرمایه گذاری شده، میانگین بازگشت سرمایه (ROI) قابل توجهی به میزان 36 دلار به دست می آورد.

این باعث می شود که ایمیل مارکتینگ به یک روش مقرون به صرفه برای دستیابی مداوم به مشتریان شما باشد.

هدف گذاری و شخصی سازی

پیام‌های شخصی‌شده متناسب با علایق و رفتار مشترکین، محتوای ایمیل شما را مرتبط‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

طبق گزارش ها در سال 2021، از هر 10 بازاریاب 9 نفر شخصی سازی را به عنوان کلید استراتژی کسب و کار خود می شناسند.

در واقع، 80 درصد از مشتریان تمایل بیشتری به خرید از برندهایی دارند که تجربیات شخصی ارائه می دهند.

ایمیل های شخصی سازی شده اغلب موثر بوده و منجر به نرخ تبدیل بالاتری می شوند. برخی از مطالعات نشان می دهد که ایمیل های شخصی سازی شده نرخ تراکنش را شش برابر بیشتر از ایمیل های غیر شخصی ارائه می دهند.

هدف‌گذاری شخصی‌شده، ارتباط را معنادارتر و به طور بالقوه مؤثرتر می‌کند.

شخصی‌سازی می‌تواند از حرکات ساده مانند استفاده از نام مشترک تا هدف‌گیری پیچیده‌تر بر اساس سابقه تعامل آنها با برند شما متغیر باشد.

به عنوان مثال، اگر یک مشتری مرتباً یک دسته خاص از محصولات را در وب سایت شما مشاهده می کند، ایمیل های سفارشی برای آنها ارسال کنید که در آن محصولات جدید یا پیشنهادات ویژه در آن دسته برجسته شده است.

اگر مشتری چندین بار محصولی را مشاهده کرد یا آن را به سبد خرید اضافه کرد اما آن را خریداری نکرد، ایمیلی را ارسال کنید که آن محصول را برجسته کرده و تخفیف زمان-دار دارد.

تجزیه و تحلیل آسان

اثربخشی کمپین ایمیل را می توان با استفاده از معیارهای مختلفی مانند باز کردن، کلیک ها و نرخ تبدیل اندازه گیری کرد.

به عنوان مثال، نرخ باز شدن بالا ممکن است نشان دهنده عنوان جذاب ایمیل شما باشد. نرخ کلیک چشمگیر می تواند محتوای جذاب را نشان دهد.

نرخ تبدیل منعکس کننده موفقیت ایمیل در دستیابی به یک اقدام دلخواه از سوی گیرندگان است، خواه خرید باشد یا سرنخ.

ایجاد روابط

ارتباط منظم و شخصی شده از طریق ایمیل می تواند به ایجاد و حفظ روابط با مشتری کمک کند.

۹۹٪ از کاربران ایمیل روزانه صندوق ورودی خود را چک می کنند، و برخی از افراد تا ۲۰ بار در روز ایمیل ها را بررسی می کنند.

این به شما فرصت های زیادی برای ارتباط با مشتریان از طریق ایمیل مارکتینگ می دهد.

فرا تر از فروش پیش بروید و محتواهای با ارزش و اخبار تهیه کنید. به عنوان مثال، خریدهای مشتری را دنبال کنید تا محصولاتی که در آینده نیاز دارد را به او پیشنهاد کنید، کوپن های تولد ارسال کنید، و پیشنهادات ویژه را به مشترکین ارائه دهید.

ایمیل مارکتینگ را چطور شروع کنیم؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟ راهنمای ایمیل مارکتینگ برای مبتدیان

تلاش‌های ایمیل مارکتینگ شما باعث توسعه برند شما می شود پس باید ابزار بازاریابی ایمیلی خود را با دقت و توجهی خاص انتخاب کنید.

بستر مناسب ایمیل مارکتینگ را انتخاب کنید

پیدا کردن یک ارائه دهنده خدمات ایمیل با کیفیت برای مدیریت بازاریابی ایمیلی به شما کمک می کند تا ایمیل هایی ایجاد کنید که مشترکین از آن لذت می برند. یکی از گزینه های محبوب ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای ایرانی شرکت میلر اور است که به شما امکان می دهد کمپین های ایمیل خود را ایجاد، شخصی سازی و ردیابی کنید و علاوه بر پلتفرم ایمیل مارکتنیگ، خدمات ایمیل سازمانی و ایمیل سرور را نیز به شما ارائه می دهد.

از طریق تاکتیک های بازاریابی فهرست خود را بسازید

از این تاکتیک های بازاریابی برای کمک به ایجاد لیست ایمیل خود استفاده کنید.

آهنربای لیدها

آهنربای لید (Lead Magnet) یک استراتژی بازاریابی است که برای جذب و تبدیل بازدیدکنندگان وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی به مشتریان بالقوه یا «لیدها» به کار می‌رود. این اصطلاح به محتوایی ارجاع دارد که به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا آنها را ترغیب کند اطلاعات تماس خود مانند نام، آدرس ایمیل، یا سایر اطلاعات شخصی را در ازای دریافت آن محتوا، ارائه دهند. آهنربای لید می‌تواند شامل گزارش‌های رایگان، وبینارها، نمونه‌های محصول، کوپن‌ها، ارزیابی‌های رایگان، و دیگر منابع ارزشمندی باشد که برای مخاطب هدف مفید و جذاب است.

فرم ثبت نام

فرم های ثبت نام را با استراتژی در جای جای صفحات وبسایت خود مانند بلاگ و پلتفرم های سوشال مدیا قرار دهید تا به راحتی برای مشترکین قابل دسترسی باشند.

افزودن یک فرم ثبت نام به وبسایت شما تجربه کاربری را بهبود می بخشد و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی ثبت نام کنند یا در خبرنامه شما عضو شوند.

قوانین و انطباق با بازاریابی ایمیل را بشناسید

آگاهی از قوانین ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند برای مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید و از پیچیدگی های قانونی جلوگیری کنید.

برای اطمینان از انطباق جهانی در روش های ایمیل مارکتینگ، آگاهی از این مقررات متفاوت بسیار مهم است.

به دنبال رضایت مخاطبان باشید

قبل از اینکه افراد را به لیست خود اضافه کنید، از آنها اجازه بگیرید. اطلاعات تماس مخاطبان را از طریق فرم های انتخابی جمع آوری کنید.

گزینه لغو عضویت را در ایمیل خود قرار دهید

ایجاد یک فرآیند آسان لغو اشتراک به مشترکین اطمینان می دهد که به تصمیم آنها برای ترک لیست ایمیل شما احترام می گذارید.

ایمیل خود را به عنوان یک تبلیغ ارائه دهید

شفافیت در ایمیل مارکتینگ موجب تقویت اعتماد می شود چرا که هدف و ارتباط شما با گیرندگان را به طور واضح و شفاف بیان می کند.

نقش ایمیل‌های سازمانی و سرورهای ایمیل در اعتبار و موفقیت کمپین‌ها

ایمیل مارکتینگ چیست؟ راهنمای ایمیل مارکتینگ برای مبتدیان

ایمیل مارکتینگ، همراه با استفاده از ایمیل‌ سازمانی و ایمیل سرورها، ابزاری قدرتمند در دست کسب و کارها برای دستیابی به اهداف تجاری‌شان است. استفاده از ایمیل‌های سازمانی در ایمیل مارکتینگ نه تنها اعتبار و حرفه‌ای بودن پیام‌های ارسالی را افزایش می‌دهد، بلکه به شناسایی و اعتماد به برند کمک می‌کند. هنگامی که مشتریان ایمیل‌هایی با آدرس دامنه شرکت دریافت می‌کنند، بیشتر مایل به بازکردن و تعامل با محتوا هستند. این تعامل افزایش یافته می‌تواند به بهبود نرخ بازشدن (open rates) و نرخ کلیک (click-through rates) منجر شود، که نهایتاً به افزایش تبدیل و فروش کمک می‌کند.

از سوی دیگر، ایمیل سرورها نقش حیاتی در تضمین تحویل موثر و به موقع این ایمیل‌ها ایفا می‌کنند. با استفاده از یک ایمیل سرور قابل اعتماد و مدیریت شده، کسب و کارها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که پیام‌های آن‌ها با سرعت بالا و بدون مشکل به صندوق ورودی مشتریان می‌رسند. این امر به خصوص در زمان اجرای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ بزرگ، که نیازمند ارسال حجم بالایی از ایمیل‌ها در یک بازه زمانی کوتاه هستند، اهمیت پیدا می‌کند. به علاوه، استفاده از ایمیل سرورها امکان به‌کارگیری تکنیک‌های پیشرفته تحلیل و گزارش‌دهی را فراهم می‌آورد، که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا عملکرد کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را به دقت اندازه‌گیری و بهینه‌سازی کنند. در نهایت، هماهنگی و استفاده هوشمندانه از ایمیل‌های سازمانی و ایمیل سرورها می‌تواند به تقویت استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ و تقویت روابط ماندگار با مشتریان کمک کند.


ایمیل مارکتینگ چیست؟ راهنمای ایمیل مارکتینگ برای مبتدیان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی