پروژه 200 میلیون دلاری بانک جهانی/ بیش از 400 هزار شغل در مصر ایجاد شد


پروژه 200 میلیون دلاری بانک جهانی/ بیش از 400 هزار شغل در مصر ایجاد شد

پروژه بانک جهانی که یک سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری بود، موفق به ایجاد بیش از 400 هزار شغل در مصر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در سال 2020، بانک جهانی یک پروژه 200 میلیون دلاری در مصر با عنوان «تجزیه‌کننده کارآفرینی برای ایجاد شغل» راه‌اندازی کرد. به نقل از اکونومی‌میدل‌ایست، تا دسامبر 2023، این پروژه 408 هزار و 829 شغل ایجاد و حفظ کرده است. علاوه‌بر این، به حدود 200 هزار مصری که 43 درصد آن‌ها زن هستند، سود رسانده است.

بر اساس گزارش بانک جهانی، جمعیت مصر در سال 2023 با داشتن 76 درصد جمعیت زیر 40 سال، از مرز 104 میلیون نفر گذشت.

در حال حاضر، نیروی کار در مصر حدود 30 میلیون نفر است. از این رو، ایجاد شغل در حال تبدیل شدن به یک عامل حیاتی در حفظ رونق و ثبات اقتصادی است. بانک جهانی قصد دارد از طریق پروژه خود برای حمایت از ایجاد شغل در مصر، کارآفرینی و افزایش دسترسی به منابع مالی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط افزایش دهد. هدف این پروژه رسیدگی به چالش‌های عمده‌ای است که جوانان و زنان در راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید با آن مواجه هستند.

حمایت از کارآفرینان

آژانس مجری پروژه بانک جهانی در مصر آژانس توسعه بنگاه‌های کوچک، کوچک و متوسط است. هدف این پروژه تأمین مالی 85 هزار و 200 شرکت خرد، کوچک و متوسط (MSME) از طریق 30 واسطه مالی اعم از بانکی و غیر بانکی است. علاوه‌بر این، هدف آن سرمایه‌گذاری در 190 استارت‌آپ از طریق 10 واسطه سرمایه ریسک و ایجاد بیش از 100 هزار شغل است.

از سال 2023، این پروژه منابع مالی را به شرکت‌ها در بخش‌های مختلف اختصاص داده است. پروژه بانک جهانی در مصر 72 درصد از منابع مالی را به بخش تجارت، 15 درصد به خدمات، هفت درصد به تولید دام، پنج درصد به صنعت و یک درصد را به سایر بخش‌ها اختصاص داد.

تأمین مالی بدهی

پروژه بانک جهانی در مصر از شرکت‌های کوچک و متوسط با تأمین مالی بدهی از طریق واسطه‌های مالی که وام‌های فرعی از وام اصلی بانک جهانی را به این شرکت‌های واجد شرایط می‌دهند، حمایت می‌کند. این پروژه اعطای وام به شرکت‌هایی را که قادر به ایجاد شغل و کسب‌وکارهای تحت رهبری زنان و جوانان هستند، در اولویت قرار می‌دهد.

علاوه‌بر این، آژانس توسعه به طور غیرمستقیم از طریق صندوق سرمایه‌گذاری برای واسطه‌های سرمایه ریسک واجد شرایط، از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های با رشد بالا در مصر حمایت مالی می‌کند. از این رو، هدف آن افزایش سرمایه اولیه، مراحل اولیه و خطرپذیر در دسترس استارت‌آپ‌هایی است که پتانسیل رشد و ایجاد شغل دارند.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3